October 15, 2008

Final examination

Monday,13th October 2008

memang tidak mengulang kaji pelajaran untuk preparation for exam. sebab seronok sangat beraya di KL. penat sangat gara-gara balik lewat malam. Alhamdulillah dapat menjawab karangan panjang sungguhpun karangan panjang menjadi pendek.
--------------------------------------------------------------------

terpaksa balik lambat juga hari ini kerana ada exam Seni. calon PMR seperti tidak balik lagi-lagi ketika itu. kesian :) ingat perlu pergi ke bilik seni yang jauh di sana. padahal di sebelah kelas sebenar aku ;p sekarang berada di kelas form 6.

dulu ketika kami PMR, pelajar tingkatan 4 tidak pula disuruh pindah ke kelas lain. memang mereka membuat bising di tingkat atas.

bila dah semangat nak membuat exam seni, cikgu kata dia terlupa ada exam. hebat ke tak? hahaha :D


---------------------------------------------------------------------------------------

sempat naik motor dengan Asup semasa Open House di rumah Shana pada sabtu lepas, 11 Oktober 2008. first time aku mencuba membawa motor. Shana sampai terjatuh bila saat dia membawa ;p

it was a great day :)





Tuesday,14th October 2008

hari ini exam English. seperti biasa, aku tidak prepare apa-apa sebaliknya busy mengemas bilik. di sekolah baru gelabah mencari buku rujukan. semua busy membuat ulangkaji moral values. Fara join kami rehat bersama pada hari ini setelah sekian lama menyepikan diri disebabkan kesibukan dengan tugasnya sebagai pemimpin pelajar.

memang betul moral values keluar. aku pilih the drover's wife kerana itu sahaja yang terlintas. nasib baik hanya one lesson. entah kenapa aku rajin bagi lebih.

Shana balik naik bas hari ini. kesian dia.

aku juga pelik kenapa calon PMR boleh membuat ulangkaji di dalam dewan exam. suppose they are not allowed to do so.



Wednesday, 15th October 2008

exam mathematic for today. sempat berseronok menonton TV dan tidur dengan agak lama semalam. tapi bila malam menjelang, aku study sampai pukul 1.30 pagi. tak sempat message sesiapa gara-gara ingin menjimat kredit.

ada juga soalan yang serius aku tak faham cara untuk menyelesaikannya. mula-mula terlintas nak message si dia tapi khuatir mengganggu memandangkan dia tiada di Malaysia.

bila rasa ingin message kawan-kawan lain, sudah sah mereka sedang tidur. Izyan pula busy belajar. nasib baik ada kesabaran. Bella datang menyelamatkan. sempat minat bantuan pelajar cina ;)

paper 1 agak senang.but paper 2 was pretty tough. harap tidak failed.
esok paper addmat pula.

0 comments :