November 23, 2008

Konvo!

Malam semalam masih menghadapi masalah untuk tidur. semuanya gara-gara suka tidur pada waktu petang. kena elak lepasni dari tidur petang -.-


so hit the road at 6.15 am after taking breakfast. agak tergesa gesa ketika itu. trying to run with high heels before get into the car. got my pillow. coz i think i could be sleepy :P sampai di sana pada pukul 7++ . ramainye orang. of course i saw many pretty guys around :)) pretty lady pun ramai. but people seakan pandang2 kitaorang maybe sebab dorang semua pakai baju kurung :P

my dad looks handsome wearing that blazer :D thought terus masuk dewan bile dah park kereta kat dalam uitm shah alam tu. rupanya kena naik bas lagi untuk lokasi yang seterusnya.

dalam bas, luckily dpt tempat duduk. ade orang2 tua yg terpaksa berdiri. sebaik sahaja tiba di sana, kamilah orang yang terakhir turun dari bas. terpaksa juga kami duduk di bahagian khemah. agak bosan.


turun balik sebab nak mencari bunga tuk Asya(sis). sume bunge buruk2. bunga tipu!

masuk muzium seni kt situ! wooooooow! sume artifak kt situ cm familiar. rupenye ade dalam buku seni aku. hebat! sebab dapat tgk live.

sampai di situ jalan2 sampailah terpandang belon sponge bob. ingat nak bagi Asya(sis). my impian nak beli belon camtu dah tercapai :P bile dah jalan2 di sekitar situ tetibe jumpe satu gerai jual banyak bunga. sume bunga betul. agak bengang sebab semasa membeli bunga tipu tu MAKCEK kedai tu cakap tak ada jual bunga betul kat sini.



saat nak berangkat pergi ke tempat khemah. penat cover tahan sakit. accidently terseliuh kaki. sebab leka tgk bunga, tak perasan ada tangga di hadapan. memang sedap :)

tidak dijangka, Mak Uda sekeluarga hadirkan diri. akhir sekali kami semua mencari buang betul menggunakan duit Ama(my mom). lama sangat nak tunggu Asya keluar dari dewan.


kemudian aku decide berteduh di tempat orang melukis gambar semasa Asya(sis) sedang mendaftar diri untuk menangkap gambar.

aku agak terpegun dengan pelukis di khemah berdekatan. RM10 per person. pada mulanya tergerak juga hati gambar aku dilukiskan.

sebaik sahaja photoshoot selesai, terus bergerak naik bas untuk pulang ke tempat parking kereta. memang kali ini bas lebih padat dari sebelumnya.


bas sering terbrek-brek. banyak kali juga aku tergelincir. kasut aku agak tidak sesuai untuk digunakan menaiki bas. sakit pun ada sebab banyak kali tergelincir. ingatkan terus heading seremban. rupanya parents bercadang singgah di kenduri kahwin. agak rasa kurang selasa kerana tidak memakai baju kurung.


setibanya di sana memang agak terkejut. sangat berselerak. terus selara terbantut. ketibaan yang lambat juga membuat kami terpaksa redha makanan dah habis.


k. bye

0 comments :