December 28, 2008

New year




so sempat memakse King Miow bergamba.. tgk tu, muke x ikhlas sbb dipakse ^^

SELAMAT TAHUN BARU!
Happy Maal Hijrah juge =)

bye2 2008, full of memorable memory ;(

rase cm cepat mase berlalu.. tick tock dh 2009..

SPM pun makin menghampiri..

i can feel the burn! :D

i lil bit scare, okok.. major scare


pretty busy with keje seni.. mesti byk keje kursus..

n i actually did my keje kursus for seni yg ptutnye hantar sebelum cuti skola :P

kene bwat about batik.. kene lukis n warne skali.. kene lukis about 5 times.. its really really hard to estimate the angle +_+

benci giler lukis bende2 cmni.. nape x bgi lukis gamba figura manusia ke pemandangan ke.. nie batik.. adohai +_+ kene carik sume tumbuhan yg leh wt corak batik.. kene sediakan gamba skali.. n kene lukis satu2.. susah mmg susah..

sume kene bersaiz kertas lukisan.. harap2 tahun depan keje kursus wt model dapur ke model ape ke.. ahahaha! u wish ;)

ppl yg amik seni tuk thun depan hanye 5 owg.. 4 gurls n 1 guy.. sgt2 competitive.. sume bijak lukis n kaler.. kene lawan la yg susa tu.. hahaha! insyallah dpt A1 tuk seni..

kene target straight A's.. thts pretty hard.. purff ;(

December 21, 2008

Sweet Story


SATU KISAH CINTA

Suami saya adalah serorang jurutera, saya mencintai sifatnya yang semulajadi dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul dihati saya ketika bersandar dibahunya.


3 tahun dalam masa perkenalan dan 2 tahun dalam masa pernikahan, saya harus akui, bahawa saya mulai merasa letih…lelah, alasan-alasan saya mencintainya dulu telah berubah menjadi sesuatu yang menjemukan.

Saya seorang wanita yang sentimental dan benar-benar sensitif serta berperasaan halus. Saya merindui saat-saat romantis seperti seorang anak kecil yang sentiasa mengharapkan belaian ayah dan ibunya.

Tetapi, semua itu tidak pernah saya perolehi. Suami saya jauh berbeza dari yang saya harapkan. Rasa sensitifnya kurang. Dan ketidakmampuannya dalam menciptakan suasana yang romantis dalam perkahwinan kami telah mematahkan semua harapan saya terhadap cinta yang ideal.


Suatu hari, saya beranikan diri untuk mengatakan keputusan saya kepadanya, bahawa saya inginkan penceraian.

Mengapa?

Dia bertanya dengan nada terkejut.

Siti letih, Abang tidak pernah cuba memberikan cinta yang saya inginkan.”


Dia diam dan termenung sepanjang malam di depan komputernya, nampak seolah-olah sedang mengerjakan sesuatu, padahal tidak.
Kekecewaan saya semakin bertambah, seorang lelaki yang tidak dapat mengekspresikan perasaannya, apalagi yang boleh saya harapkan daripadanya? Dan akhirnya dia bertanya.

Apa yang Abang boleh lakukan untuk mengubah fikiran Siti?


Saya merenung matanya dalam-dalam dan menjawab dengan perlahan.

“Siti ada 1 soalan, kalau Abang temui jawapannya didalam hati Siti, Siti akan mengubah fikiran Siti; Seandainya, Siti menyukai sekuntum bunga cantik yang ada ditebing gunung dan kita berdua tahu jika Abang memanjat gunung-gunung itu, Abang akan mati. Apakah yang Abang akan lakukan untuk Siti?


Dia termenung dan akhirnya berkata,

Abang akan memberikan jawapannya esok.”


Hati saya terus gundah mendengar responnya itu.
Keesokan paginya, dia tidak ada di rumah, dan saya menenui selembar kertas dengan coretan tangannya dibawah sebiji gelas yang berisi susu hangat yang bertuliskan…

‘Sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untukmu, tetapi izinkan Abang untuk menjelaskan alasannya.”


Kalimah pertama itu menghancurkan hati saya. Namun, saya masih terus ingin membacanya.








“Siti boleh mengetik dikomputer dan selalu mengusik program didalamnya dan akhirnya menangis di depan monitor, Abang harus memberikan jari-jari Abang supaya boleh membantu Siti untuk memperbaiki program tersebut.”


“Siti selalu lupa membawa kunci rumah ketika Siti keluar, dan Abang harus memberikan kaki Abang supaya boleh menendang pintu, dan membuka pintu untuk Siti ketika pulang.”


“Siti suka jalan-jalan di shopping complexs tetapi selalu tersasar dan ada ketikanya sesat di tempat-tempat baru yang Siti kunjungi, Abang harus mencari Siti dari satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain mencarimu dan membawa Siti pulang ke rumah."


“Siti selalu sengal-sengal badan sewaktu ‘teman baik’ Siti datang setiap bulan, dan Abang harus memberikan tangan Abang untuk memicit dan mengurut kaki Siti yang sengal itu.”


“Siti lebih suka duduk di rumah, dan Abang selalu risau Siti akan menjadi ‘pelik’. Dan Abang harus membelikan sesuatu yang dapat menghiburkan Siti dirumah atau meminjamkan lidah Abang untuk menceritakan hal-hal kelakar yang Abang alami.”


“Siti selalu menatap komputer, membaca buku dan itu tidak baik untuk kesihatan mata Siti, Abang harus menjaga mata Abang agar ketika kita tua nanti, abang dapat menolong mengguntingkan kukumu dan memandikanmu.”


“Tangan Abang akan memegang tangan Siti, membimbing menelusuri pantai, menikmati matahari pagi dan pasir yang indah. Menceritakan warna-warna bunga yang bersinar dan indah seperti cantiknya wajahmu.”


“Tetapi sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untuk mati. Kerana, Abang tidak sanggup melihat air matamu mengalir menangisi kematian Abang.”


“Sayangku, Abang tahu, ada ramai orang yang boleh mencintaimu lebih daripada Abang mencintai Siti.”


“Untuk itu sayang, jika semua yang telah diberikan oleh tangan, kaki, mata Abang tidak cukup bagi Siti. Abang tidak akan menahan diri Siti mencari tangan, kaki dan mata lain yang dapat membahagiakan Siti.”












Airmata saya jatuh ke atas tulisannya dan membuatkan tintanya menjadi kabur, tetapi saya tetap berusaha untuk terus membacanya lagi.




“Dan sekarang, Siti telah selesai membaca jawapan Abang. Jika Siti puashati dengan semua jawapan ini, dan tetap inginkan Abang tinggal di rumah ini, tolong bukakan pintu rumah kita, Abang sekarang sedang berdiri di luar sana menunggu jawapan Siti.”

“Tetapi, jika Siti tidak puas hati, sayangku…biarkan Abang masuk untuk mengemaskan barang-barang Abang, dan Abang tidak akan menyulitkan hidupmu. Percayalah, bahagia Abang bila Siti bahagia.”










Saya terpegun. Segera mata memandang pintu yang terkatup rapat. Lalu saya segera berlari membukakan pintu dan melihatnya berdiri di depan pintu dengan wajah gusar sambil tangannya memegang susu dan roti kesukaan saya.

Oh! Kini saya tahu, tidak ada orang yang pernah mencintai saya lebih dari dia mencintai saya. Itulah cinta, di saat kita merasa cinta itu telah beransur-ansur hilang dari hati kita kerana kita merasa dia tidak dapat memberikan cinta dalam ‘kewujudan’ yang kita inginkan, maka cinta itu telah hadir dalam ‘kewujudan’ yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini.

December 20, 2008

My Vacation

Day 1

Monday, 15thDec 08

-bertolak keluar dalam pukul 10 pagi, pergi makan dulu.
-kena mara sebab misplaced letak kamera
-busy tidur dengan comferter masing2.
-sampai jeti/pelabuhan feri :P
-beli tiket.
-kena tunggu dalam setengah jam.
-tangkap gambar
-ambil kereta sewa.
- pergi rumah sewa kastam.
-kena kongsi bilik dengan Izyn
-keluar makan
-beli barang-barang.
-merayau2
-balik rumah dan tidur :P




Day 2
Tuesday, 16th Dec 08




-bangun awal pagi
-mandi
-sarapan pagi
-pergi tempat cable car
-luckily tak ramai orang
-bergaya dengan spek hitam
- naik cable car
-excited sangat tapi takut tinggi, agak gayat+_+
-angin di sana kuat.
-jumpa bukit yang macam bre*st:D
-turun sebab dah hujan.
-pergi tempat-tempat haiwan, bergambar bersama :P
- jumpe helang, bergambar lagi
-banyak bergambar
- pergi underwater world.
-tengok 3d movie. bosan tapi ikan itu nampak macam real.
-lunch.
-tengok makam mahsuri
- fall asleep easily that night.






Day3

Wednesday, 17 Dec 08



-makan sarapan kt tempat yang sama.
- beli minyat gamat...
- jumpe mcm2 jenis gamat. sampai ade air gamat yang bau macam air longkang.
- beli choc, barang2 dapur
-dapat handbag
-pergi pasar malam tapi dah tutup.
-tidur





Day 4
Thursday, 18th Dec 08


- packing barang nak balik
-mandi
-pergi makan di mamak kali nie
- pergi tengok burung helang.
-pergi pameran/muzium Dr. Mahathir.
- naik feri
-beli jagung.
- naik feri.
-pergi Padang Besar , Thailand
-shopping
-dapat beli handbag dan purse.
-ada beli beg besar untuk masuk kolej. belum spm dah beli beg nak pergi kolej dah :)
- sampai rumah pukul 2 lebih.


December 13, 2008

Wishes from them

from Keyna :)
Dec 12, 2008 12:05 PM

heppy anniVersary nad

-hope korunk bahagiee slalu
-smoge korunk kekal
-sweet couple
-bnyak brsabar tau ;)
-FOREVER LOVE



From Dalilah
Dec 12, 2008 4:41 PM

happy anniversary :)




From Myra Pu3
Dec 12, 2008 10:46 PM


Happy blated anniversary nad n ***!
Cowie late. Hope korg kekal n stay cute together!
Amin,hik2. Tata!

December 11, 2008

One year

Photobucket dah setahun akhirnya. alhamdulillah :)


i met this guy time 2 mac 07.
first time meet : 1st Sept 07




Happy birthday
[eighteen]

&

Happy Annivessary
[1 year]



shana orang pertama wish.

ira_nad92: shana!
ira_nad92: yaya!
ira_nad92: eh silap
ira_nad92: yay!*
emo goth: happy anniversary gf!
emo goth: heee,hope NN last 4ever yeaa


pic taken on 5th Dec 08 =)


wishing u a birthday
filled with laughter, good times & wonderful thing u deserve
for being so special

ENJOY EVERY MOMENT




Izyn wish lambat. name sahaja duduk serumah, sebilik :P

text msg from Yana;
Nad!! Hepy 1st year annvsry..
hope kekal smpai kawin.. huhu..
cOngrats dear..

December 07, 2008

22 ciri orang mencintaimu

22 Ciri Orang Mencintaimu



1. Orang yang mencintai kamu tak pernah memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu yang dia tahu di matanya hanya ada kamu satu2nya.

2.Kalau kamu sudah memiliki kekasih dia tak peduli,yang penting bagi dia kamu bahagia dan kamu tetap impiannya.

3.Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya,dimatanya kamu selalu yang paling cantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah berlebihan atau kamu rasa gemuk.

4.Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini,dia ingin tahu kegiatan kamu.

5.Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan sms seperti "selamat pagi","selamat hari minggu","selamat malam" walaupun kamu tidak membalasnya.

6.Kalau di hari ulang tahunmu,kamu tidak mengundangnya setidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim pesan.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap hari yang dia lalui bersama kamu,bahkan mungkin hari yang kamu sendiri sudah lupa setiap detiknya kerana saat itu adalah sesuatu yang berharga buatnya.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata2 yang kamu ucapkan bahkan mungkin kata2 yang kamu sendiri lupa pernah mengatakannya.

9.Orang yang mencintai kamu akan belajar menyukai lagu-lagu kesukaanmu,bahkan mungkin meminjam CD/cassette kamu,kerana dia ingin tahu apa kesukaanmu,kesukaanmu kesukaannya juga.

10.Kalau terakhir kali kamu bertemu kamu sedang sakit mungkin flu,pening,atau sakit gigi,beberapa hari kemudian dia akan mengirim sms dan menanyakan keadaanmu kerana dia risau akan kamu.

11.Kalau kamu beritahu padanya kamu akan menghadapi ujian dia akan menanyakan bila ujian itu, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan sms "good luck" untuk memberikan semangat pada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu adalah sesuatu yang biasa,tetapi itu adalah suatu barang yang istimewa buat dia.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat saat sedang berbicara ditelefon dengan kamu,sehingga kamu menjadi bingung,saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggoncang dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat denganmu dan ingin menghabiskan hari2nya bersama mu.

15.Jika kamu kena berpindah ke tempat lain,dia akan memberikan nasihat supaya kamu sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling yang mungkin akan membawa pengaruh buruk bagimu.

16.Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17.Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang pelik seperti menelefonmu 100 kali dalam sehari,atau membangunkanmu ditengah malam untuk mengirim sms atau menelefonmu kerana saat itu dia sedang memikirkanmu.

18.Ketika orang yang mencintai kamu sedang merindukanmu dan melakukan hal2 yg membuat kamu merasa rimas atau gila dan kamu memberitahunya tindakannya membuatkan kamu terganggu dia akan meminta maaf dan tak akan mengulanginya lagi.

19.Jika kamu memintanya untuk mengajar kamu sesuatu,dia akan mengajar kamu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang paling bodoh di dunia!

20.Tika kamu melihat handphonenya,namamu menghiasi sebahagian besar "INBOX" nya dan dia masih menyimpan msg kamu walaupun pesan itu sudah kamu kirim sejak berbulan2 bahkan bertahun2 yang lalu.

21. Dan jika kamu menghindarinya atau menolaknya,dia akan menyedarinya dan menghilangkan diri dari kehidupanmu,walaupun hal itu membunuh hatinya.

22.Jika saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan,dia akan ada di sana menunggumu kerana dia tak pernah mencari orang lain.Ya. dia tetap akan menunggumu.




========================================
Adakah org yg berada disi mu sekarang melakukannya dgn cara2 seperti di atas?
Kalau ada,jgn mensia-siakan org tersebut. kamu akan menyesal melakukannya kerana ia hanya akan datang sekali seumur hidup.

December 06, 2008

God Bless You

selamat hari raya haji!

hari ini merupakan birthday akakku, Alak. shes turn nineteen this year.
today was also my friend's birthday as well, Sendat. hes turning sixteen.


Happy Birthday!!!!!!!

disebabkan birthday Alak hampir tiba, maka kami sekeluarga menyambutnya dengan makan di Pizza hut. tiba di sana agak lewat gara-gara Ama(mom) terleka berborak dengan doktor haiwan. Doktor haiwan tersebut datang di rumah semata-mata request untuk tumpang tidur di rumah,

pekerja di Pizza hut boleh terlupe deliver our order iaitu salad. mula-mula mereka cakap mereka akan serve-kan. tengok-tengok tak sampai, last-last mereka cakap kena ambil sendiri.

lama juga Ama(mom) berdebat dengan waiter di sana sama ada nak bayar atau tidak salad itu. salad itu sudah dibuang, boleh die offer kami untuk mengambilnya pula. heh -.- servis di sana sangat tidak bagus. memang tidak akan makan di situ lagi.


tepat pukul 12 malam tadi, kami(aku dan Izyan my twin) bergegas mengetuk pintu Alak(sis), semata-mata ingin mengatakan happy birthday dan menghulurkan hadiah. Aus(sis's boyfie) memberinya sejambak bunga ros dan kek secret recipe.

bunga ros itu ada 19 kuntum. lucky her :)

Alak(sis) akan pergi ke KL minggu hadapan. dan mungkin aku akan mengekorinya. harap-harap dapatlah. amin~ :)

December 01, 2008

bulan tersenyum?


1st december 08

Impian seorang gadis? =) [will u do diz for ur girl?]


Every girl dreams that one day she will find a person that does these things for her. even the smallest action can have the BIGGEST impact in someones life.


• give her one of your t-shirts to sleep in.

• leave her cute text notes.

• kiss her in front of your friends.

• tell her she looks beautiful.

• look into her eyes when you talk to her.

•let her mess with your hair.

• touch her hair.

• just walk around with her.

FORGIVE her for her MISTAKES.

• look at her like she's the only girl you see.

• tickle her even when she says stop.

• hold her hand when you're around your friends.

• be the one to take her hand, don't make her reach for you.

• be the one to call her, don't make her always call you

• when she starts swearing at you, tell her you love her.

• let her fall asleep in your arms.

• get her mad, then kiss her.

• tease her and let her tease you back.

• stay up all night with her when she's sick.

• watch her favourite movie> with her.

• kiss her forehead.

• give her the world.

• >write her letters.

•let her wear your cloth.

• when she's sad,hang out with her

• let her know she's important.

• >let her take all the photo she wants of you.

• kiss her in the pouring rain.

• when you fall in love with her, tell her.

• and when you tell her, love her like you've never loved someone before.


^_^