April 21, 2009

1st day in Kings Hotel, Melaka

keadaan di dalam bas.



anyway,dapat juga bergambar dengan Mira & Ain.
dulu kami pernah bergaduh but now we're friends.




we were in room 201





dining room?
bukan sini tempat kami bersantap.



tisu hotel ni comel kan? :)




mari memulakan kisah merantau ke negeri orang :) impian merantau ke negara orang tidak kesampaian. malah membedah mayat pun tak pernah cuba. pengembaraan bermula selepas habis sesi persekolahan. dengan kepenatan selepas balik dari sekolah. tergesa-gesa masuk kereta untuk pulang ke rumah. segala barang yang patut dibawa diangkut masuk dlm beg travel. habis penuh. rasenye seperti besar sangat beg aku ni :)

dengan berbekalkan duit RM60 oleh Apa(dad), aku gagahkan diri membawa 2 beg yang berat tersebut. aku sendiri pelik kenapa beg orang lain semua kecil-kecil. padahal aku rase banyak yang wajib dibawa ke Melaka.

beg aku paling besar antara semua orang :)

seperti yang aku jangka sejak awal lagi, memang tak dapat naik se-bas dengan Yana dan Shana. se-bas dengan Penan dari selat utara, Hasip :P so aku tiada patner langsung dalam bas!~~ terpaksa duduk di belakang sebab rase kekok duduk di hadapan.


sendirian sambil melayan lagu......

perjalanan agak lama.aku bosan yang akhirnya menyebabkan aku tertidur dengan tudung yang dah mula nak terbuka :O Wan tiada, Shana tiada, Yana tiada. hanya aku dan hp :)




akhirnya tiba di destinasi. Kings Hotel :) looks big from outside. as i expected. tak adelah besar mane pun. dah agak dah mesti bukan hotel 5 star but coasy. cikgu suruh kitaorang makan. disebabkan beg berat sangat aku malas nak angkut ke sane ke mari. Nasir menghulurkan bantuan. ;)



the white shirt, Nasir :) pelahap! ngeh2 ;)


aku akui makin bertambah kenalan aku sejak mengikuti pengembaraan ini.







kami makan2 dan sempat mengisi borang nak pilih bilik mane. bilik girls ade 2. satu bilik tu ade 11 orang dan lagi satu 12 orang. aku baru perasan ahli bilik aku kurang sorang. suppose ade 11. aku sempat memilih bilik paling besar untuk dikongsi 6 orang perempuan :)



Malam itu ada event ice breaking. sesi berkenalan lah kiranya. and i won!!! dengan bangga berdiri atas pentas. suppose 2nd place. but that guy kalah sebab ade yang silapnya :)





gaya seorang pemenang?^^





mari peluk! :)

kami dapat macam2 benda free time malam tu.
dari file yang berisi dengan kertas dan segala
alat tulis yang termasuk dengan pen dan gunting.


i pick pink file :)


can u find me?



meet Shana dan Yana.



so ini keadaan di luar apartment.





permandangan dari tingkap bilik :D



selipar semua kami :D


lobby hotel




sexy Nasir :D





the 2nd day akan diceritakan bile mase terluang :D
ini gambar2 yg nk dikongsi bersama


Pemandangan dari tingkap bilik

ruang tamu apartment



Cermin bilik air



keadaan almari :D




wan :D




dari kiri : Ain, me, Shana, Yana



Naim dan Hasip : botox botox.:D



hanya rakan ;)

0 comments :