April 23, 2009

Diarrhea - 2nd day in Malacca

kejadian di sekolah tadi memang menyeronokkan. saat kami semua yang berada di kantin menyanyikan lagu birthday untuk seseorang. serius aku tak kenal sesiapa, dah dengar seorang dua menyanyi, terus semua bangkit join sekali sambil menghentak meja. it was fun though :)




kami tidur lambat pada malam itu, maka hari kedua kami di Melaka memang sangat memenatkan dan mama. tapi yang peliknya aku boleh tertidur dengan lena sekali dengan sekali baring. tu pun lepas marah Wan sebab keluar masuk bilik then kejap2 tarik selimut aku.

sorry Wan. aku tak berniat nak kurang ajar or tak hormat kau. memang sebab penyakit perempuan tu buat aku cepat sangat menyirap :)




so kami bangun agak awal pada hari pertama bermalam di situ. entah hp siapa yang berbunyi bising2 tapi tak nak bangun. aku buka mata tapi tak nak bangun. bila Yana dah bebel baru aku sedar sikit nak bangun :P tu pun aku tunggu dia mandi dulu. mandi pagi adalah suatu perkara yang aku paling benci sebab air sejuk pagi-pagi ni.



seperti biasa kamilah group pertama yang tiba di ruang makan.
group lain tak muncul2. aku x tahu nape. dorang tertidur ke?
sarapan pukul 7?


di tangga.


before dibawa ke hospital




sampai di sane tempat aku telah dirampas oleh Saf dgn Nabil. dengan rayuan Yana dan Shana dapatla tempat kami kembali. mase sampai kat tempat duduk aku tak tahu kenape perut aku memulas sangat. aku ingat senggugut je.


aku biarkan dan try dengar ceramah. tengok-tengok pelajar lelaki dan pelajar perempuan yang kerap kali keluar masuk tandas termasuk la Shana, Yana dan Wan.

akhirnya cikgu buat pengumuman tanya sesiapa yang ada sakit perut.
terus cikgu bawa kami ke hospital yang berdekatan.






comel kan that baby?




memang ramai yang tak nak pegi hanya 9 orang tak silap aku.
dah la perjalanan jauh dan banyak bumper kat Melaka ni.



.

mengisi borang. itu bukan ic aku :P



seluar asip yang sangat kesian aku tengok :D


angka giliran mengambil ubat yang sangat lame nak tunggu



then duduk di tempat menunggu. Pidot ada juge. kitaorang masuk di tempat nak check yang sama. yang peliknya. dalam bilik tu ada 2 doctor, seorang perempuan dan seorang lelaki. tak ke patut aku pergi ke doctor perempuan tu? kenape doctor perempuan tu nak amik pidot juga? memang tak puas hati betul :O

tiba2 dia suruh aku membuat urine test.

sampai sekarang kawan2 aku tak habis2 drop pasal kes urine test ni.


akhirnye menuju ke kaunter utk mengisi data peribadi yg laen.. then baru g ke tempat mengambil ubat.. Kasyi x habis2 tuduh aku amik dadah sebab kes tht test la.. ceh.. aku masih sihat n normal.. tima kasih.. dok kat sane sibuk la borak2 n tergelak sampai x ingat dunia.. dh tgh saket tp sempat wt lawak bodoh.. n ramai gak guy cute2.. hahaha.. no la.. ramai nurse cute sebenarnye :) sume nurse praktikal chantek2..

n cikgu bgi kami roti ijau.. pelahapnya ialah Pidot.. oleh itu gelaran roti ijau sering dikeluarkan dari mulut aku dan Yana.. singkatan, Pijau :D sampaikan name tag kat sekola die pown warne ijau.. owh yea.. kami tangkap pic kat hospital tu banyak2 mcm dtg melawat je..

depan pintu masuk wad kecemasan :D




nampak sihat je sume :)


kami tiba di hotel agak lambat tapi malas nak pergi ke ball room. sebaliknya balik ke bilik masing2 dan mandi2 sebab dah penat sangat. Yana dan Ain kena paling teruk sekali. sampai muntah2. dah nak dekat pukul 4 petang, baru bertolak ke ball room. pada mulanya nk pergi lunch tapi makanan dah habis! :( kami tahan lapar.

tapi memang group kitaorang paling tak ready dan paling kesian kalau nak dibandingkan dengan group2 lain. yang lain semua dah prepare awal2. semua ahli group kitaorang kene cirit birit.. camne nak perform dengan jayanya kan? :P




ain, mira n me :)

at 4.30 pm, kitaorang semua berkumpul. semestinya pergi outing. ingat pergi Jusco tu sahaja. rupanya pergi Bandar Hilir.siapa tak happy sebab tujuan pergi sana nak shopping dan berjalan-jalan. tapi masa yang diberi memang limited.sampai sana pukul 4.50pm tak silap. then Shana dan Yana ajak makan lagi. dah ambil masa 10 minit. 6.30 dah kena balik.



Mahkota Parade besar +_+




bought this for Izyan.





so kami ambil keputusan berpecah dengan Shana danYana semase
di Bazaar Heritage untuk carik souvenier yang lawa2 dan murah..




saya kagum dengan lukisan dia. so he gave me his card.

dia sangat semangat nak ajar saya melukis. seperti
saya duduk dia area situ pula untuk dia menjadi guru seni saya :)







seriously aku agak leka dengan nak beli barang sendiri
dan untuk Izyan dan Macha.
sampaikan hadiah tuk Shana, Yana dan Sal aku tak beli langsung!




digantung di pintu bilik :)

nak dekat pukul 6.30, aku paksa Shana singgah F.O.S,
pada mulanya cadang nk beli baju . then tak jadi sebab tak de
langsung baju yang aku minat.




disebabkan kami ke F.O.S juge kami kena marah
dengan cikgu dengan alasan tidak punctual.

kaki Yana kebetulan sakit ketika itu sebab kene pijak ngan Wan.
jadi aku gune alasan itu sebab lambat. cikgu tetap dengan amarahnye -.-






with Shin Chan, i love those cardigan.



muke kepenatan


with mira :)


dalam bas, aku bosan aku bosan. aku bosan lagi. kali ni aku duduk depan sekali :D
dan tertidur juga akhirnya. sampai hotel agak lambat sebab jalan sesak. that time tengah magrib. suka hati aku je nak tido ^^


baru sampai kat apartment dh kene turun sebab kena dinner. after dinner, kitaorang sume terkejar2 nak get ready for the performance. aku jdi 1st singer. tak ke macam hancur persembahan tu nanti :D


kalo la dapat patah balik, aku nak perbaiki suara ku -.-



nama group kami ialah Cloud9. group ke-3 untuk membuat persembahan.



another group yang singing lebih bagus dari kami sebab
dorang ade pemain guitar.
kami nyanyi tanpa muzik.

aku kena mulekan intro persembahan.
kena cakap good evening dan introduction.






battery camera pun dah agak low ketika ini






balik bilik terus sesi bergosip. niat hati nk turun ke swiming pool dan boleh main2 buaian sekali kan. but cikgu betul2 tak bagi. setiap malam die buat spot check. masuk bilik kitaorang dan check berape orang dalam bilik.

so just kumpul semua makanan atas katil. tukar baju :D


sedang syok mengumpat dan bergosip. tibe2 bunyi orang ketuk pintu. aku yg agak blur terus bising2 suruh sesape tolong bukakkan pintu. rupa2nya bunyi handphone Ain -.-
cikgu dh pesan jangan kuar malam n bukak pintu kalo ade org ketuk pintu.



berdasarkan pengalaman cerita hantu aku tengok sememangnya aku takkan sekali2 nk bukak pintu time malam2 buta. mungkin kalau buka seolah2 kite menjemput bendalah tu masuk kan? memang apartment kitaorang seram ok! seriously +_+

kenapa la bilik kita di tingkat 2?

0 comments :