July 04, 2009

Karnival Seni Anak Kitooo

Karnival Seni Anak-anak Kitoooo







im not in this pic.






pagi tadi saya bangun agak lambat sekali lagi. saya terlupa ada event penting pagi ini. terus tergesa-gesa mandi dan bersiap untuk bersarapan sebelum bertolak ke Stadium Paroi. saya menyertai Pertandingan Mural. peringkat sekolah. ramai juga budak-budak dari sekolah rendah. ada banyak peringkat umur yang yang participate mengikut kategori tertentu.








salah satu dialog yang saya kurang gemar dengar :

' wei, aku rasa kita je yang buat bendera Negeri Sembilan dengan bendera Malaysia. dari situ[my group] sampai lah hujung sana tak ada yang berani nak buat bendera Malaysia!'


saya tak kisah mereka nak berbincang tapi agak rasa macam tidak selesa sebab mereka cakap dengan agak kuat seolah ingin menarik perhatian. mereka yang saya maksudkan adalah peserta dari sekolah lain.






perancangan melukis






7 orang setiap kumpulan :)
kertas lukisan untuk mural itu agak besar. memang cukup untuk 7 orang.


sekolah yang menyertai ialah :

Sekolah kgv
Sekolah Pu3
Sekolah Ampangan
Sekolah Chung Hwa


sekolah Chung Hwa hantar 2 group. 2 group tersebut berjaya mendapat 1st n 2nd place.


antara aktiviti yang lain :
1. Pertandingan mewarna[group budak2 sekolah rendah]
2. Pertandingan menggubah bunga[dewasa]
3. Karaoke
4. Pertandingan Custom
5. Pertandingan membuat model rumah







model rumah sekolah Chung Hwa cantik.


bahagian hadapan rumah.
siap ada tong sampah untuk kitar semula :)




bahagian belakang rumah. dorang siap buat perigi.
dinding modal rumah ni dorang lekat2 kulit telur.
memang sangat kreatif sekolah cina ni :)






tingkat 3



tingkat 2



tingkat 1


model rumah ni boleh dibuka. thats why i like it :P




keputusan pertandingan Mural
...
........
.............







Tempat kedua/pertama : Sekolah Chung Hwa






tempat ketiga : Sekolah KGV






Tempat keempat : Sekolah Ampangan






Tempat kelima : Sekolah Pu3







kami berjaya mendapat tempat ketiga.
dapatlah duit RM250 beserta hamper dan sijil :)





i love the skies.

best berjalan balik ke rumah sejauh 500 meter barangkali.

2 comments :

(RIP) said...

Panjg nyer... Hak2... Loteh nak bace,,

Miss N. said...

x pe.. mengisi mase ko dgn membace benda ilmiah ;p