November 13, 2009

Before SPM start..

First sekali, nak bagitahu bahawa meja sudah disusun atur untuk menghadapi spm dan slip peperiksaan sudahpun ditampal di setiap meja di bucu belah kanan. aku sudahpun selamat memilih meja sendiri yang ada alas meja berserta plastik serta nama bahawa ini milik aku.

seperti yang tertera di atas, maka dengan ini memang aku mengambil 10 subjek.

pendidikan seni visual sebagai subjek tambahan. to be honest, i wasnt that great on art. ramai yang pertikaikan hasil kerja aku. tetapi tidak mengapa, dah jadi minat so tidak baik menghalang. insyallah akan dapat yang terbaik. amin~




semalam iaitu 12 November 2009 merupakan hari terakhir berada di Deru Warisan. tuisyen addmat on that night. seawal jam 7.50 malam aku dan izyan sudah terpacak di perkarangan tempat tuition dan mengharap cepatlah masa berlalu sebab tidak tahan berdiri.




sebaik sahaja aku masuk, yuran dijelaskan iaitu half of the price which is suppose to be RM22.50 tetapi telah didiskaunkan sebanyak 50 sen. terima kasih aunty ruby. sampailah ke penghujung tuisyen aunty ruby masih konfius namaku. dia tahu nama amirah tetapi amirah itu disangkakan izyan dan izyan itu aku.

adakah kami mengelirukan orang sekeliling? ketinggian kami berbeza, rupa hampir sama so mungkin itu puncanya ;D anyway, perbezaan yang ketara antara aku dan kembarku ialah kegemukan masing-masing. aku lebih gemuk berbanding izyan. seriously.

tidak sempat langsung salam cikgu addmat mahupun aunty ruby. gambar pun tidak sempat diambil. agak terkilan sedikit. T_T


hari ini buat pertama kalinya minggu ini aku pergi ke sekolah dengan semangat baru. sebaik sahaja habis tuisyen, aku makan dan dengan semangat menggosok baju sekolah. bak kata izyan, semangat macam nak first day sekolah :)


siapa sangka rupanya kelas sudah jadi hodoh macam 1st day sekolah jugak. ini yang buat aku depressed. kemudian aku teringat. SPM minggu depan yerk. damn +_+




dan terjumpa la serpihan huruf yang aku buat untuk hari merdeka. sudah hilang semuanya. hancur luluh hati, semalaman buat bendalah ini tetapi semuanya kena campak macam tak ternilai. usaha tak dihargai ni T_T





aku akan rindu papan putih ni.



namaku di mejaku. meja ini yang digunakan untuk spm :))




merdeka merdeka.




siapa tak sayang ilmu? sila ambil buku masing-masing.




kami punya signature.



mine. ketika ini mabuk Bb. Botak Boy. haha





orang cakap kalau nak tangkap gambar cantik,
tangkap pagi-pagi sebab masa itu minyak tiada di muka masing-masing.


rasa diri gemuk lagi +_+



hari terakhir belajar science.


purata gred yang entah betul atau tidak ;p


then suddenly shana bagi dvd ini. ok, aku freak out dengan cerita hantu. nanti terkena dekat diri sendiri so dengan bersungguh-sungguh aku cakap dekat shana aku tak nak ;D



cikgu tan sedang menampal kertas untuk kelas kelas spm, kuarantin.



bawa bekal hari ini tetapi telah pun dihabiskan oleh mereka semua ;D



kazenku dan goku.


kelas spm?






masa ini semua sedang busy menyusun meja kepada 5 baris.
kelas peperiksaan.













kemudian kami semua dijemput hadir ke swimming pool oleh kelas 5 Izzudin. terima kasih menjemput. memang marvellous makanan ni (sebab jimat duit belanja).




rasa cam terkilan tak dapat makan banyak-banyak T_T



semua berpasangan membuat mathematic bersama.



si pakar addmat dan math.



my slip.


semua busy berborak.



intan.



pilah dan asip.



pilah dan macha



kasut pilah.



saat akhir, semua masih sempat berborak ;)



macha, aku letak gambar kau banyak-banyak dan hope kau jumpa blog ini someday :))







:)





sebelum balik :)





my mom pergi hospital this morning and find out she got an ulser in her stomach. thats quiet hurt. plus tekak my mom sakit due to the camera thing yang dimasukkan ke dalam mulut untuk melihat ke dalam. faham tak? :P

i hope she get well soon enough.



izyan pula dapat poscard or is it an invitation to a seminar i guess. sedih sebab aku tak dapat. fine fine taylor. fine T_T

4 comments :

solehah zahrah said...

ah..
rindu sgt2 kat intan..

die makin lawalah..ckp kat die tau..

haha,lwkla shinchan jd model yg menghabiskan bekal mknn ko.penuh taksub.hehe..

wish u all the best 4 spm.

;)

NadNod said...

to solehah ; nanti sy ckp kat die ^^

saje je suruh dorang habiskan roti celup telur tu ;D rugi x bawak banyak2.

and thanks for the wish :)

cikin said...

nak bla da dari kgv..???
erm sedey2..
aku nak skola sampai mati..???
boley..??

NadNod said...

baru perasan ko komen cikin. haha ;D lemak la tu sampai mati nk sekola ;D