December 07, 2009

Last Day of SPM


siapa sangka cuti 4 hari sebelum bermulanya exam ekonomi asas, aku masih sempat keluar menonton wayang dan sempat berehat makan kek sempena birthday Alak(my sis) semalam. macam senang sangat ekonomi sampai boleh senang lenang lagi mendengar mp3. bukan tidak ambil kisah cuma mahu tidak terlampau cemas.


Happy birthday cik Mira Bazlaa!!


sudah genap umur 20 tahun.






pagi ni sangat mendamaikan. langit yang biru dan matahari yang kian naik. sumpah cantik sangat dan sangat terpegun. tenang je nak jawab paper terakhir untuk SPM :)




gelagat mereka sebelum paper terakhir.




ada juga yang segan bergambar?




(**tidak semua pengawas ada dalam gambar ini**)

inilah dia pengawas peperiksaan yang silih berganti menjaga kami sepanjang SPM dijalankan. malangnya bukan semua ada pada hari ini, maka tiada gambar cikgu kucai look alike tersebut. aku dah pesan kepada Izyan agar tangkap gambar beliau esok.


mereka semua sporting dan sweet ;)



pesanan ketua pengawas:

"akhirnya sampai juga ke penghujungnya. saya harap kamu semua jaga maruah diri bila dah keluar nanti. sebelum buat apa-apa ingat 2 perkara. agama dan ibu bapa kamu. jaga diri kamu bila di luar sana. akhir kata, selamat maju jaya"


aku tak ingat apa lagi pesanan beliau tetapi yang aku ingat dia cakap jaga diri :)





Ini geng Jinbam :)
malangnya gathering wat kali terakhir ni dorang tak dapat join
sebab dah ada plan. mungkin sambut birthday Liyana :)

Happy birthday Liyana Laura =)




sometimes i get a lil bit excited.




semua busy sain menyain.




memang tak jumpa dah lepasni. mungkin :)





cikgu siap datang melawat dan sumbangkan tandatangan di baju Shana.



Goku banyak dapat sain daripada pelajar perempuan.





paling banyak mendapat sain ialah baju Shana dengan Yana.





kami bertiga segera ke Parkson semata-mata nak tempah tempat untuk 20 orang.
alasan akak pizza yang sangat menjelikkan ialah


"sorryla dik, 20 orang tu ramai sangat. penuh tempat ni. nanti tak dapat nak kawal. kitaorang 2 orang je sekarang. nanti servis lambat"



1st sekali, pizza hut parkson memang tak ramai orang.
2nd, pekerja dia memang pemalas buat kerja. nak buat kerja relaks2 sahaja.

memang kami semua bengang dengan alasan pekerja pizza hut tersebut. ikutkan hati nak panggil manager terus. disebabkan pakai baju sekolah, takkan nak burukkan nama sekolah kan. maka kami dengan rela hati singgah ke kopitiam.




kami makan di kopitiam. seramai 20 orang++. tak de pulak complain atau pape. sah akak pizza tu menggelabah je lebih. ok, stop mengutuk. cuma tak puas hati dengan alasan dia yang langsung tak munasabah langsung.

aku tiada guts untuk marah pula ketika itu.







mereka buat camera aku macam camera mereka sendiri.
tak mengapa, aku maafkan sebab dah tak jumpa lepas ni :)






semua bergosip dan punya cerita sendiri. lepasni tak dapat bergosip dah.
so kami spend masa terakhir ini.


kini kami ialah bekas pelajar SMK KGV ;)





pelajar perempuan ramai tapi 6 orang tak dapat hadirkan diri.




jangan bunuh aku sebab letak gambar ni :P




Aiman cakap aku jealous tengok dia rapat dengan Asip.
seriously tidak ya Aimani Salmani?




Pilihan ku, hot & spicy.
memang pedas. even nampak seperti tak menyelerakan tetapi aku lah
orang kedua yang berjaya habiskan makanan selepas Intan.




Ini Shin Chan. dia seorang yang selalu tergelak dan tergelak.
sepanjang kenal, tak pernah sekali pun nampak dia marah or menangis.





saat abang botak menghidangkan hidangan Nasi tomyam kepada Shana,

"eh! takkan ni je?", jerit Shin Chan dengan terpinga-pinga.


tiba-tiba Shana tergelak.





rupa-rupanya, abang tu belum letak lagi hidangan tomyam tersebut.
Shin Chan malu sendiri :P







This is Yana.



Ashrie dan Sendat.
aspura sentiasa boria. kini berbaju belang2 pula.
buy 1 free 1 ke? :P




mereka dalam kalangan yang suka bergambar.





mereka suka bergambar juga.





nasi pataya. not mine.




menanti makanan tiba.




kami sanggup tunggu semua orang mendapat dishes yang diorder.
bila semua dah dapat, baru jamuan makan memakan bermula.

sampai sejuk nasi aku tunggu dishes korang sampai +_+

hot and spicy chicken. nyummi :)






Find me.





mereka pasangan bahagia. abaikan mereka.





nampak macam gambar lama kan?




bila dah habis sekolah, tudung aku makin selekeh.
and yes, baju dah banyak ditandatangani :P
Ini Allyana Nabila :)




dah tak jumpa dah lepasni kan? ;')




bestfriend's boyfriend. JB's
hope you dont mind Sal :P




semua yang hadir untuk gathering kali terakhir.
geng Jinbam dan beberapa orang lagi tiada dalam sesi fotografi memandangkan
ramai ada hal sendiri.

suppose 32 orang.

maaf sebab gambar ni buruk, kepada yang nak gambar
yang cantik sila mintak pada Shana yang sangat malas nak online.







sayang sekali tiada langsung gambar aku di escalator(camna nak eja?)
boleh sulking now?





aku sudah berjaya menahan diri daripada mengangkat tangan untuk membuat
peace setiap kali bergambar :D





somehow, suka gambar ni even blur +_+
aku tak buat peace. itu rock baby :)

dari kiri : me, Yana, Shin Chan dan Shana.




botol kegemaran ramai.



punca duduk atas lantai sebab abang karaoke tak bagi kami berkaraoke.
macam pelik bunyi ayat ni kan?
hehe, punca tak dibenarkan sebab kami berpakaian baju sekolah.






this is the card that i adore.
maaf Shana sebab upload pic kad ni. terlampau adore :P

bila buka card ni ada cermin to show that kita lah the special one.
touching sikit :')




sangat terkilan tak sempat snap picture
Music box idaman ku.

pesanan aku kepada Yana

"kalau ada orang tanya apa hadiah ideal untuk aku, cakap aku nak music box yang tu",


kata aku sambil menuding ke arah music box tersebut.

memang tak tahu malu :P

"ni sah ada orang bakal tanya aku nanti kan?"

tanya Yana dengan senyuman yang susah nak diertikan.


nowadays, people suka tersenyum kepadaku dengan pandangan yang sangat bermakna.
again aku akan pandang dan senyum kemudian akan tergagap cakap.
masalah aku yang utama sekarang cepat sangat kalut dan selalu stumble bila cakap.
masalah besar. tak lepas interview nanti.




Aiman memang Gay. yang kena dukung tu la Aiman.
tak percaya dia gay?






tadaaa :D


kidding ;) he's a nice guy i guess. masih meminati kaum perempuan
dan tidak berminat menjalin hubungan mesra dengan lelaki.




somehow, they're cute :)




kami ditinggalkan berdua oleh mereka.
this what we call fake boyfriend number 2.

number 1 rahsia :P





bukan berdating. separate seats there.
dia duduk di kerusi belah sana :P





bestfriend forever k?
even semua akan pergi separate ways, korang tetap di hati :)





that his eyes. damn small. best lawan mata dengan dia sebab
ternyata mata aku lagi besar dari dia :P




bukan meals kami.




special?




something wrong dengan cara aku berdiri.
ini Aimani Salmani.





Ini Yana dan Asip.
sumpah aku tak cemburu ya Yana?




my classmates sangat sangat suka match kan aku dengan si jejaka di sini yang
lebih dikenali dengan nama penan. aku hanya mampu tergelak dan tergelak.

today was the first date. haha :D

kami tidak together tapi kami seperti together.
dia bakal berpindah ke Sarawak.

mereka cakap kami serasi bersama.
again, tergelak lagi :D




Goku. just a friend. now i can prove to you yang aku sangat tinggi. haha
kebanyakan gambar nampak over edited. semua gara-gara camera yang sangat
macam shit.




gambar paling hodoh aku :D

Shana cakap "nanti post dekat blog kau yang kau first time pegang baby"

so here it goes. first time pegang baby dengan tangan sendiri. tak tipu. sepanjang hidup tak pernah pegang baby sekecil ni sebab takut 'terhempas' anak orang. ngee :D

Shana, kalau aku dah pas memasak dan mengemas nanti dah layak kahwin kan?
haha :D orang semua sibuk nak kahwin. mentang-mentang dah habis SPM.






sepanjang kenal dengan Yana, aku masih tak ingat-ingat nama anak buah dia. is it Adlin?
niece Yana ni memang sangat sangat sangat adorable. mata dia bulat dan her mouth memang sama dengan Yana :)




Thanks Shana for this gift.

Shana pesan :

"nanti kalau kita dah tak kawan, kau bakar taw candle ni?"


secara tidak langsung terkedu kejap.

kita akan stay friends forever no matter what la makcik.
dont worry. aku takkan buang kau.


kami(me, shana dan yana) balik pada pukul 4. tumpang kereta Yana :) sebelum nak balik tu, memang tak puas lagi tangkap gambar dengan Asip :D

they said "sudahlah tu, dah banyak gambar"




people, mari serang Jusco Rabu ni. biar budak KGV conquer Jaya Jusco. it would be great, trust me. please please semua, mari karaoke denganku :)

mini gathering untuk bekas pelajar 5 Melawar, SMK KGV, telah dirancang oleh ramai orang tetapi yang mengusahakan agar mini gathering ini berjaya adalah aku sendiri. aku sibuk menghantar message kepada setiap contact number yang berkenaan.

tak sangka aku boleh organize kan :D

2 comments :

D Y R A said...

sis!
bila iera tguk gmba korang berbaju skula.
seriously, iera tak dpt bayangkan masa iera abish form5 nanti.
misti sedih plus rindu giler kan nk pakai baju skula. huhu

btw, iera ska tinguk gamba sis dengan jejaka yg iera sgkakan boyf sis tu. korang serasi taw :)

NadNod said...

heee :D x pe dik.. mase adik lambat lagi. so jangan fikir sangat. cuma skang ni enjoy la ur time jadi school girl. seriously akak, x appreciate sgt zaman sekola.. skang sedih plak T_T


and mmg ramai yg ckp akk serasi dgn that guy ;D pretty funny coz dah lame jdi classmate dgn die so cm kelakar kalo together :))