December 29, 2009

2010 Tahun bergembira . Zaman Kanak Kanak

orang cakap masa aku kecil, aku sangat rajin kemas rumah dan sangat mengada-ngada. pantang diusik, aku menangis. kalau tak melalak sehari memang tak sah. kakakku cakap aku anak kegemaran ayah sebab sering dapat mainan barbie yang aku nak.

pendek kata, apa yang aku nak aku pasti akan dapat.


sejak lahir lagi aku dibaluti dengan kain hijau. perhatikan gambar di atas. ada sehelai kain hijau dipegang. sampai sekarang masih bersama :)



zaman muda-muda dahulu, aku suka tolong bersihkan telinga ayah dan ibuku. kalau extra rajin aku pijak-pijak belakang mereka seolah-olah tukang urut yang hebat. melukis dan melakar gambar-gambar entah apa-apa di badan ayah aku sudah menjadi kegemaran aku sampaikan ayahku susah nak pergi solat.

pernah juga aku buat kerja jahat dengan mencukur bulu kaki ayahku sampai licin. sexy sungguh kaki ayah aku sejak dari hari itu.


disebabkan aku manja aku tak pandai masak dan pemalas mengemas. sebab aku mengada-ngada juga aku sering over kalau berada dengan rakan-rakanku. aku tak over, cuma gedik barangkali. segedik-gedik aku, orang tetap cakap aku ni terlampau baik dan sweet. erk?


malah masa zaman kecil-kecil dulu rambut aku sangat pendek. dan lebih gemar berseluar dan bertopi. boleh dikatakan tomboy yang manja juga kot :P



ini adalah abang sulungku :) dulu jadi kegemaran aku.
sekarang dah kahwin, renggang jadinya +_+


memang saja 'tempekkan' muke zaman gigi tak 'habih' tumbuh. baru korang sedar bahawa gadis yang korang sangkakan mata bulat ni and yang dikatakan "perasan comel" memang ternyata comel. haha :P perasan lagi sekali :)






aku tidak ingat azam aku ketika masuk tahun 2005, 2006 mahupun 2007.
aku hanya ingat di penghujung tingkatan 3, inilah azam aku.


turn out zaman form 4 tidaklah indah mana.






masuk tahun 2009 aku tanam azam lagi. macam-macam punya azam.
hari ini 29 haribulan december.

macam-macam kejadian berlaku aku pada tahun ini. lebih banyak pahit dari manisnya.
pahit-pahit pun dari situ datang manisnya.

ramai sangat datang dan pergi dalam hidup aku buat masa ini. orang cakap kita kena redha. maka aku redha dengan pemergian dia sebab pemergiaannya memang tidak akan kembali. ayat tak boleh bla :)






ok, azam untuk tahun 2010 memang entah apa-apa. memang semua merepek. setiap tahun aku ada azam yang sama iaitu bff. kekal dengan kawan baik dan shopping :)

memang nak duit. memang nak lesen.





memang tahun 2009 ini tahun paling banyak cabaran hidup. cabaran itulah yang mematangkan kita. sungguhpun aku tidak matang sepenuhnya, aku tetap 'bahagia'. tak baik rasanya aku menipu diri sendiri tapi cuba juga menggembirakan jiwa raga.

planning nak tengok cerita Avatar. so Izyan, jangan risau. aku dah jalankan pesanan kau untuk beri entry kau itu dibaca. Apa dan Ama dan bace pun. aku takkan lupa kau. kadang-kadang lupa kau dah tak de dalam bilik. kadang-kadang aku ingat kau tengah seronok tergelak depan laptop kau. dan kadang-kadang memang aku rasa macam kau nak keluar cakap "nad gedik!!!" :')


bagi yang nak tahu kisah hidup sebenar Izyan boleh pergi ke blog beliau. memang ramai dah sibuk bertanya kenapa kami duduk sebumbung.

15 comments :

morriss said...

kaler LUNA tu..brings back memory..
terr..rindu pulak masa tadika dulu..

aku zaty said...

huhu..
hepy new year!=)

byk nye azam!=p hee~
smoge dpt capai azam2 tu..
pgg azam2 tuh ketat2 taw..=p

p/s : lepasan SPM rite? ade pape tips? hee~

NadNod said...

morris : mmg dh lame rindu alam tadika :D

zaty : hepy new year! azam mmg banyak, nk capai susah sedikit :)
yeah, lepasan spm. tips ape yerk? :)

atiqahamni said...

atq suke gmba pgg duit 2 ringgit pastu jari tunjuk 2 uh. haha. kecik2 da pndai kire duit.

zack zukhairi said...

muke kecik-kecik sgt nakal. hakhak! da besar gini, guwa rasa lu nakal gak. kan2? :D

NadNod said...

atiq : nad suke pau ayah nad dlu2.. urut skit je nak rm2. haha ;D

zack : x dela nakal sgt skang. skang budak baik **over lagi. haha

SonaSona said...

moving on is a nice try. Atleast , try (:

NadNod said...

yeah. tgh mencube sedaya upaya dja :)

cikin said...

hee..bnyk gak azam kaw..azam aku lg menggunung..hahaha..sedey kan org yg kite syg walked away from our life..tambah2 gi..yg rapat dgn kite..nak tahn tp tak berdaye..melihat je la yg mampu kite wat..
so what should we do..
move on and don't look back..hehe..sesekali ley la kot..

happy new year

NadNod said...

azam aku macam2 tp byk yg merepek je. haha :D mmg sedih la cikin oi.. aku tgh cube jdi kuat la ni n try x ingat perkara lama :)

happy new year too :)

SuRayA^i. said...

sungguh byk azam kamu every year..sume trcapai eh?

whteva pun gudlak 4 diz coming nw yr :)

Biela Jailani said...

Hakhakhak samalah kita azam lesen P.huhu

Luna colour mengigatkan aku kpd conteng sejati di dinding.hehe

NadNod said...

suraya : memang banyak, sume azam main2 :P

biela : rasenye amik lesen lambat lg kot. dok lepak kat umah dlu :P

jan said...

1 kehidupan.

rindu nye zaman dolu2

NadNod said...

yeah :) miss it too ^^