February 24, 2010

Kalau Terlebih

semangat betul bangun pada waktu subuh hari ini. semalam sambil buat latihan dan menelaah buku, sempat bermessage dengan Asip seorang. aku rasa kredit aku dah habis ni. dari lepas magrib sampailah pukul 2 pagi menghabiskan masa bermessage tanpa sedari telah berjaya menghabiskan buku latihan yang ada 500 soalan.


buku kuning tu. hebat kan hebat kan? semuanya gara-gara mulut gatal nak buat ujian komputer hari ini. kenapalah tak buat pada hari Khamis. takdelah aku tergesa-gesa nak merangkak belajar satu persatu ;p orang cakap ujian komputer senang tapi bagi aku susah. tu je cara nak pursuade aku untuk belajar ;p


hari Isnin keluar. Selasa kelas Bi. Rabu ujian komputer. 3 hari berturut-turut. penat memang penat.


pukul 7.30 pagi Pakcik *** dah sedia tunggu di depan untuk pergi ke Inmaju. jemput sorang-sorang. kalau masa mula-mula dulu aku kena himpit dengan 2 orang gadis. kali ini berlainan pula. seorang gadis dan seorang jejaka. rasa tersepit berada di tengah-tengah seat kereta kancil tersebut ;D

tak mengapa. aku remain cool. although berapa kali nak berlaga bahu dan badan.


==========================================

setibanya di sana memang cool enough. aku tengok ramai yang busy baca buku. kenapa? mentang-mentang aku dah khatam. haha >:D

banyak kali kena bagi cop jari. sebelum masuk dan selepas. gambar juga ditangkap. and aku tahu aku nampak horrible dalam gambar tersebut. sebab 'sogan' nak bersenyum bila rasa semua orang nak pandang-pandang.

sempat jugak menggunakan komputer untuk membuat latihan terakhir sebelum masuk ujian. tidak disangka-sangka, jejaka yang aku himpit tu lahir pada tahun 1987. wth sungguh sebab rupanya memang nampak macam budak baru habis sekolah ^^ sudah berapa kali berkenalan dengan orang baru yang lebih tua :) kebanyakkan semua awet muda.


saat masuk ke dalam bilik komputer. memang dah cemas. tapi remain cool bila diarahkan ke meja nombor 11. lucky number. di sebelah pula seorang jejaka yang agak comel ;D

**mood gedik**

harap muka comel tapi sayang. sibuk ber-communicate dengan kawan beliau.

"kalau kereta terlebih had laju berapa merit dia kena erk?"


dalam hati baru nak jawabkan ;D tiba-tiba.......





"Awak, awak...."







guy yang sering look at me every 5 minutes. terus rasa nak cepat-cepat habis ujian komputer. tapi sebab takut failed, relakan diri check satu persatu. keputusannya? :)





..










..













..















..















..


















..















...





46/50!

bagus tak? berbaloi usaha menghabiskan soalan dalam buku dan cuba fahamkan pasal sistem kejara sejak malam Isnin. tapi rasa kecewa memang ada :) target nak 50 betul.


L.U.L.U.S.


owh, lelaki yang menipu/meniru sampai bertanya kawan itu failed ujian komputer. rakan sekereta pula, hanya aku dan seorang gadis sebaya yang lulus. seorang lagi gadis dan jejaka awet muda juga failed.

selepas ujian komputer terus hadiri kursus Pra-L selama 3 jam.



di sana dapat juga membuat kawan baru ^^, sepanjang berada di Inmaju, dapat mengumpul 4 orang rakan baru. cool enough :)

kali ini dapat kawan lelaki ;)



p/s : semoga dapat ramai lagi kawan. Amin~ :)

12 comments :

♥ciK-t0ge ♥ said...

taHniaH..
sm0ga beJaye dPt Lesen
:P

NadNod said...

thanks :D

super eja said...

i pun dapat 46 jugak!
time tangkap gambar tu mmg segan nak senyum sbb rase cm sume org tgok. hehe

NadNod said...

:D haha, 46 tu kire oklah kan :) tulaa +_+ ramai plak pandang2, terus muke cm erghh :))

de Picasso said...

wah3..da lulus dh..thniah2..hehe..
trus smpai dpt lesen ok?

NadNod said...

picasso : yeah :D thanks. insyallah. gerun nk drive sbb x pernah drive ;p

full of love,keyna said...

wow!nad,lebyh dua dari keyna.hehe

ramai kawan baru nad.eheem ehem :D

NadNod said...

keyna : haha ;D x sia2 nad habiskan buku 500 soalan tu ;')

haha, x dela ramai sgt ^^, main berkenalan je dgn sume ;p

JAI said...

Wahh..tahniah dapat A++ tuhh..hehe..hebat updated blogger terhebat

full of love,keyna said...

mmg xsia2 :)

siyes,bile da takde kawan mmg sume kite nak kenal.HEHE

*takde kawan bored giler.

SuRayA^i. said...

gudlak!dpt lesen cpt2 eh =D

NadNod said...

JAl: thanks :)

keyna : haha :D tula, seronok dpt kwn baru :) rasa macam alam tadika.

suraya : thanks! :) insyallah