March 08, 2010

Brek bukan minyak


masih rasa ragu-ragu nak memandu. masih rasa takut. masih memegang stereng dengan kuat. masih menolak gear dengan lembut. masih menekan clutch dengan tumit dan bukan hujung kaki. how could that be? im not quiet sure.

maka hari ini for the first time membawa kereta dalam Inmaju. belajar parking, naik bukit dan 3 penjuru. woah, percayalah bertapa cemas aku menaiki bukit tersebut.

kali pertama sangat fine.
kali kedua aku bukan tekan minyak tetapi break.
entah bagaimana kereta mengundur ke belakang
dan sekaligus enjin mati ;D





tenaga pengajar mengatakan aku ada potensi
merosakkan kereta beliau -.-'






one of my schoolmates was there too. Rachel Decruz. but i guess dia tak mengenali aku langsung. aku hampir terlupa. dia pelajar paling bermotivasi dan pintar di sekolah. selalu dapat awards. a good speecher. dan sangat bertanggungjawab dan dikenali seluruh guru.

ok fine, dia tak kenal aku +_+



2 kali belajar parking dan 3 penjuru. basah bajuku dengan peluh. menyesal tak pakai baju berlapis-lapis, baru ada filter sedikit :D seronok memang seronok tetapi asyik tergelak sepanjang sesi pembelajaran.

terjumpa juga kawan sekelas di sini. beliau baru start belajar. good enough aku ada kawan untuk bercakap. next lesson will be on Wednesday.





owh memang. tenaga pelajar keluar dari kereta,
aku sibuk bergambar dalam kereta. biasalah.

orang belajar memandu, aku belajar tangkap gambar
dengan angle yang betul kot. heh :)


memang betul cakap tenaga pelajar, perempuan zaman sekarang bila baru nak belajar memandu hanya tahu nak cepat dan pegang stereng sangat kuat. im not sure why but berdasarkan kajian, kebanyakan begitu ;)



argh, tak mungkin aku nak larikan diri dari blog sendiri.
result lagi beberapa hari sahaja. sah aku tak post blog lepastu :D

6 comments :

Ieeko. said...

Aha, bias ala tu. Kelas memandu selalu je chuak. But then chill je. Bila kite chuak and cuba nak buat benda elok-elok lah, selalu jadi tak elok. Haha.

And good luck for the result ^^

NadNod said...

haha, peluh memang tak terkira, cuak punye pasal.

thanks! :) semoga peroleh keputusan yang baik. amin ;)

fara azmi,,^_^ said...

nad,mula2 je cuak,,

lama2 biasala tu,,
sis dlupon mcm tu,,
pas praktis byk kali dah ok da,,

all the best,,

super eja said...

wah teringat psl result.
same la ngan kite!
igt nk stop blogging tapi masih blogging lg. aish.

touyakaruma said...

Ohhh great ! Tahu kah anda ? Ku masih frust failed ujian JPJ pagi tadi .

NadNod said...

fara : tula, kene biasakan diri dgn situasi cmtu :D thanks ;)

eja : haha, cant stop it coz got nothing to do at home -.-

touya : haha :D baru amik lesen ke?!