March 05, 2010

Mati

sikap suka menepati masa sudah tersebati dengan diri -.-' memang akan siap terlebih awal bila tiba saat nak pergi sekolah dahulu. lambat sebab Izyan(twin). haha ;D Izyan selalu siap lambat kan kan :D kalau tak macam mana dia boleh terbangun lewat semalam. boleh sampai awal kalau semua punctual. heh ;p

sebenarnya nak bagitahu aku bangun awal hari ini kerana gara-gara nak pergi kelas memandu yang sepatutnya pukul 7.30 pagi. pukul 7.00 pagi aku sudah siap. tinggal sarapan. semangat sampai sanggup tunggu luar. ini adalah perlakuan paling bod*h sebab rasa macam sh*t tunggu.

kerana kerana, aku tunggu selama satu jam.
akhirnya aku give up dan ber-text-message dengan ibuku.


"ama, pakcik ***** tak sampai pun +_+"

muka desperate sungguh aku di hadapan rumah. heh. tidak beberapa lama lepastu ibuku menelefonku untuk memberitahu BERITA BAIK.
baiklah sangat, satu jam aku tunggu +_+



"Iyah, pakcik ***** cakap kelas Iyah pukul
2.30petang laaaa. Iyah silap dengar ni
"


dalam hati memang dah bercampur baur sudah perasaan.
menyesal tidur awal semalam kalau begini jadinya. sebenarnya dah rasa malu.
tapi aku fikir balik kejadian pada hari Rabu lepas.

"kak, kelas awak hari Jumaat taw, pukul 7.30 pagi"

aku rasa dia remind hampir 7 kali. takkan aku tersilap dengar kan kan. terus sambung tidur sampai pukul 1 petang. bangun, terus pergi makan dengan perasaan geram -.-



sebenarnya Pakcik ***** tertukar jadual aku dengan seorang gadis cantik yang berambut keperangan dan berseluar jeans lusuh ketat beserta tshirt yang fit.

panjang ayat sebab marah ni. ish ish.

ceritanya sebegini, gadis cantik molek itu menelefon pakcik ***** pada malam sebelumnya untuk memberitahu dia ingin menukar kelas pada sebelah petang. well, pakcik ***** ingat itu suara aku kerana ketika gadis cantik molek itu menelefon, pakcik ***** sedang nyenyak tidur.







aku benci kelas aku terpaksa ditukar kepada sebelah petang. sebab...
Seremban hujan lebat! -.-'

disebabkan baru kali kedua pegang stereng kereta, maka aku cemas sebenarnya. lebat sangat sampai tidak dapat maintain the distance dengan kereta hadapan. sakit kaki main break dan minyak.



kali ini 2 kali kereta mati enjin.
semuanya bermula apabila terpaksa membuat u-turn.



kelas kedua kali ini, berjaya membawa kereta ke Highway dengan kelajuan 80km/h.


sangat berbangga dengan diri sendiri although kena marah sebab tidak pakai kasut yang tidak sesuai. terlampau tebal katanya. lepasni kena stick pakai kasut lama yang bewarna kuning menyala -.-

kalau baju merah, kasut kuning? traffic light -.-'







bila tiba di JPJ, keretaku dilanggar oleh sebuah kereta Mercedes putih.
1st accident. bukan aku langgar ;D







lambat lagi dapat lesen L nampaknya.






p/s : malasnya nak berdiet. pipi dah makin tembam -.- tiba-tiba rindu nak makan bigmac.

11 comments :

Zeeyn said...

apa kesssssssssssssssss driving amek gmbr? haha

NadNod said...

sebab aku semangat. pakcik tu g jpj jap la. aku pun layan tangkap gambar ;D

syue said...

asal kancil ni mcm cantik je :D
anyway, good luck driving. seronok kn! :)

NadNod said...

cantik? puji ke perli? haha ;D baru je belajar driving, mmg best pun ;)

Ieeko. said...

Aha, accident? Pehh for sure cuakk :D

de Picasso said...

sempat lg bgmbar ek?cikgu 2 xckp pape ke?hehe~
=]

NadNod said...

kak ieeko : kene langgar ;D tp x rosak plak keter kancil tu ;p

de picasso : haha, cikgu x de dlm keter mase tu :D

full of love,keyna said...

cian nad ye,kene tngu lame2 :D

da bawak kt highway?nape ta 100 km?lagi best tau!hee,keyna bawak 100 lbyh td,kt nilai .ahaha,rase nk terbang je kete uh,pakcek tu siap ckp..alah,da bagi pluang ni bwk je 100 lbyh,gile cool!ahaha

i da png lesen L!;d

NadNod said...

haha ;D sbb nad x biasa dgn bawak keter. org tu pun dh takut agaknya tgk nad bawak. haha ;D

lepasni insyallah kena biasakan diri ;p i lambat lagi la L :(

de Picasso said...

oo ye ke..ptot r sronok sgt bgambar..hehe..gud lux 4 da L..hehe..=]

NadNod said...

thanks! :D