May 26, 2010

Slow Learner ❤

masa saya ambil pendidikan seni visual di sekolah dahulu ketika di tingkatan 4 sebagai subjek tambahan, saya hanya target belajar mewarna dan melukis. saya memang tak pandai lukis gambar animasi mahupun gambar ikan. walaupun dalam kelas tersebut hanya ada 3 orang sahaja termasuk saya yang mengambil seni untuk tingkatan 4, saya cuba memahami teknik yang cikgu ajar. dan saya kagum dengan cara kawan sebaya saya yang lain yang hebat bab mewarna dan melukis animasi. kadang-kadang saya give up jugak. sebab rasa artwork saya macam tiada nilai langsung

-.-''

walau apapun, ketika di tingkatan 4 saya rajin pergi kelas seni sebab ada ramai seniors(form 5 2008) yang ambil seni sebagai subjek tambahan. saya jadi seronok bila ramai belajar sama-sama. saya ingat lagi saya lukis gambar burung tengah 'bertenggek' atas ranting kayu berhampiran sungai. saya tak sangka saya boleh lukis dan mewarna.

oh, sampai sekarang saya tertanya-tanya dimana lukisan saya yang cikgu simpankan. dan saya rasa terkilan tidak sempat ambil gambar kelab seni yang ditangkap pada tahun lepas untuk majalah sekolah. sehari sebelum habis SPM, cikgu seni saya siap datang ke dewan semata-mata nak bagitahu jangan lupa ambil gambar di bilik seni -.- saya terlupa. grr.

saya sempat belajar menggunakan cs3 di sekolah dahulu. sungguh tahap jakun saya nak belajar edit gambar tapi bila cuba install cs3 ke pc rumah. memang tak berjaya. hampa ;'(



akak saya berjaya menginstall adobe Photoshop cs5 ke lappy beliau dengan jayanya. bukan trial version. she managed to get the serial number. tapi sampai nak install ke lappy saya. banyak sangat komplikasi. tahu tak, screen lappy saya boleh rotate kepada 90degree, 180 degree dan 270 degree. saya tahu tentang ini ketika saya menghempap laptop ini dengan badan saya ketika bergurau dengan akak saya. hebat, tak sayang laptop. boleh main hempap-hempap -.-''







kemudian screen laptop boleh jadi macam ini :O


saya menggelabah kemudian sebab
tak tahu nak fix macam mana ;'(




puas saya tekan semua button di keyboard nak betulkan screen.
akhirnya berjaya setelah me-right-click.
hampir putus asa dan menangis pada mulanya T_T





rupa setelah di-rotate 180 degree.




rupa setelah di-rotate 270 degree.


okay lappy, lepasni saya belajar tentang kesemua keistimewaan anda.
promise. tapi tunggu saya habis belajar guna cs5.




dibawah ini adalah salah satu hasil edit-tan oleh akak saya.
beliau suka sangat edit awan dan langit :O



saya masih tak tahu nak guna adobe photoshop cs5
-.-





thanks sis for this photo of mine ;)




saya nak belajar buat heartshape guna bahan di atas.

:)

p/s : ini adalah entry yang ke-500.

4 comments :

de Picasso said...

wow..cantik heart tu..awk bt ek? hehe~ =]

NadNod said...

aah, saya bakal buat. haha

Arip said...

waaa.. nad.. klau da tau camner nak edit awan catu.. ajar arip lak au.. keke.... arip x tau camner nak edit awan camtu...

NadNod said...

haha, nad masih merangkak nak belajar lagi :) insyallah someday kalau dah tahu nad ajar