June 17, 2010

Its hard ❤

its hard being a 'blind-girl'. i decided not to accept the fact that i am 'blind'. saya pakai spek masa di labotary sekolah sahaja. itu dulu. cermin mata lama saya, saya dah simpan baik-baik. tak nak pakai sebab saya nampak macam old-granny..



lepas habis SPM, saya campak ke mana entah spek ini. saya tak nak pakai. bila pergi wayang, saya bijak ambil seat belakang lepastu meraban tak nampak subtitles wayang -.-'' lepastu bila jalan-jalan dekat public memang pandang je muka orang sekeliling tapi padahal tak jelas pun muka dorang saya nampak. terus kena cop sombong. saya rabun saya rabun -.-

tapi rabun sebelah mata sahaja. mata kiri saya ada problem. power sudah naik. mata kanan saya tetap normal. tetap normal selama setahun. mata kiri mengada. mengada nak naik power -.- saya tak dibenarkan pakai contact lens sebab power mata lain-lain. apekes apekes?











dah. mak saya cakap jangan mengada pakai contact lens sebab saya jenis cuai dan pemalas. yela, fine. biar nampak macam orang tua. asalkan dapat tengok dunia dengan jelas.

hari ini(selepas ambil spek di kedai) selang 5 minit di dalam kereta saya akan bising cakap
"im wearing spectacle, i can see the world! HAHA"

kamu tak tahu berapa banyak spek saya cuba di kedai cermin mata itu. banyak sampai orang yang menjualnya pun naik fed-up nak pilihkan spek untuk saya. lepasni tak boleh beli spek baru lagi ;'(








p/s : tetap tak nak pakai spek all the time :)

8 comments :

Arip said...

yeah... kite di dalam situasi yang same...
"tetap tak nak pkai spek all the time"
^o^

AthirahSkinny said...

Awwww, tak boleh pakai contact lens eh. Takpe takpe, btw spek baru u lawa apaaaaaaaa! Pakai pakai pakai :PPP

NadNod said...

@Arip

haha, tapi rasanya patut pakai demi kebaikan ;p nanti power makin naik pulak

NadNod said...

@AthirahSkinny

hehe, orang tu nasihatkan tak perlu pakai ;p sebab macam tak seimbang. lawa ke? are u sure? nampak cam hodoh je T_T tak nak pakai selalu jugak. haha

AthirahSkinny said...

Yang bawah ni kan spek baru u? Lawa jeeeee! Haha, dulu I pun malas gila nak pakai spek dekat luar, buta la sekejap haha

NadNod said...

@AthirahSkinny

aah, yang bawah yang terbaru :)) tapi jadi buta best ape. hilang nervous sikit kalau orang pandang2 ;p

AthirahSkinny said...

Yup tahu takpa, tak kisah kalau ada orang pandang ke apa sebab kita tak nampak HAHA

NadNod said...

@AthirahSkinny

i ni pelik sikit. padahal normal la tu org pandang kosong kan kalau org lalu lalang. nad cepat nervous. muahaha