September 07, 2010

Twinnay 18th ❤ Izzyan Nawwarah

sila rujuk entry ini untuk baca. ini adalah kek hari jadi Izzyan Nawwarah pada tahun lepas. my parents accindently silap tulis. tiba-tiba 18th. padahal Izyan baru 17th ketika itu. so Izyan, ni kira kek advance untuk kau. Ama dan Apa saja buat advance sebab tahu tahun ni tak dapat celebrate untuk kau. haha

********



i do have some problems getting new friends. when i first come to my new high school(2005), i got no friends at all. i forgot to mention i have no closed friends either during my primary school. haha -.- since i was a little kid, i love playing with barbie dolls. and im quiet closed to my cousin. Mak Ngah's daughter. the only daughter. although shes 3 years more older than me(same age with my sister, Alak), we still could bond together.

tukar bahasa. rasa macam saya menghancurkan ayat english. ecewah :)

disebabkan kerapatan itu, saya sering bertandang ke rumah sepupu saya ini. lalu bertemu dengan jiran sebelah rumah beliau. seorang lelaki. tua 3 tahun juga. saya suka main teng-teng bersama jiran beliau. main galah panjang juga ya. dan juga main lubang tikus tu. apa ntah. comel sahaja. jiran beliau ada adik. seorang yang tomboy. baya saya juga. tapi agak tidak bergaul sebab adik jiran beliau lebih suka bermain game di komputer.



maka nak dijadikan cerita, semasa di sekolah menengah. saya memang tiada kawan. tak tipu. akhirnya, saya pun mula menegur sahaja sesiapa yang berseorangan dan ajak berkawan. nak dijadikan cerita(-.-), bertemu lah dengan anak jiran kepada sepupu saya itu. malang sekali, dia tak kenal saya langsung. cheesecake -.- penat sahaja saya excited. sebab saya pernah juga main barbie dengan anak jiran sepupu saya ini. DIA ADA KOLEKSI BARBIE LAGI BANYAK DARI SAYA, saya benci dia. :P

namanya Izzyan Nawwarah Binti...... :) sejak dari tingkatan 1 kami rapat. padahal kenal sejak kecil. dia sahaja sombong dengan saya. cis -.- tegur pun tak nak masa form 1. lepastu, terus duduk sebelah sebelah di kelas. masuk tingkatan 2, kami dah tak sama kelas.

kami ada trend zaman sekolah menengah. pergi sekolah saya tumpang dia. balik sekolah dia tumpang saya. comel kan comel kan? :) oh. shes the only child right now. dulu memang saya rapat dengan arwah abang beliau. saya rasalah. nama pun main teng-teng sama-sama kan.

masuk form 3, kami semakin menjauh :D sebab dia kelas budak pandai. saya kelas hujung. ayat sadis kejap T_T saya rasa tak perlu cerita perihal dia secara mendalam masa tahun 2007. yang penting di pertengahan tahun 2007. dalam bulan Ogos finally, dia menetap di rumah saya secara tetap. menetap tetap. comel.

semasa zaman form 1 dan form 2, dia hanya datang tidur sekali sekala. tak sampai 2 minggu. tapi 3 tahun babe dia duduk dengan saya bawah bumbung yang sama dan bilik yang sama dan berkongsi parents yang sama. hehe :D

ramai selalu bertanya, kenapa dia duduk dengan saya? bila saya cakap kami kembar, haram kejadah korang tak nak percaya kan -.- betul lah. kembar. kembar sama tahun :'D although saya lagi tua, Izzyan lagi matang dari saya ya. serius. dia berani buat apa sahaja. saya sahaja paling tunjuk berani tapi penakut.







sebab dia dah biasa duduk sebilik dengan saya, dalam seminggu kalau tak gaduh memang tak sah. serius -.- siapa yang cari gaduh semestinya ialah saya :'P saya pemarah orangnya sebenarnya. Izzyan dah lali benar. dah bosan sebenarnya dia layan baran saya tak tentu masa. ecewah, tapi baran-baran saya pun, dia dont mind bawa saya curi-curi keluar pergi Kuala Lumpur ketika kami di form 4 semata-mata nak sambut birthday saya yang ke 16 tahun :') dia siap belanja saya masuk Cosmo World. comel ke tak comel?

birthday saya yang ke-17 tahun


masa sambut birthday saya yang ke-18 pula, dia bawa saya ke Sunway Pyramid, tapi kali ini tak belanja. tanggung sendiri xD sebab saya tak bagi hadiah birthday dia selama 3 ke 2 tahun ntah. kejam tak kejam tak? tak mengapa, saya anggap itu comel juga :)

tahun ini insyallah saya bagi. dia bukan suka benda bebear ni -.-'' dia tak suka benda comel. pelik la kau ni Izzyan :O



sebab saya sayang dia juga, saya akan backup dia jika ada gadis terlebih comel cari pasal dengan dia. saya tak suka orang tuduh dia dengan sesuatu yang tidak betul. orang kutuk dia, saya pulak yang baran. sah ada masalah :D yang boleh cari pasal dengan dia sebenarnya hanya saya sahaja. saya sahaja yang layak nak marah dia. -.-





semalam, 6 September 2010/Isnin, genaplah umur Izzyan Nawwarah yang ke-18. finally legal age. maaflah terlambat buat entry comel untuk kau ya Izyan. terleka layan emosi.


saya dan Izzyan memang banyak sangat opposite character dan selalu have the difference things that we like and dislikes. SATU sahaja yang kami in common, iaitu..


KAMI SUKA JENIS LELAKI YANG SAMA
:D BUT it depends. saya lebih suka lelaki nerd sebenarnya.

selalunya lelaki random saya jumpa yang saya fall in love kejap, sama dengan dia. bahaya owh. bahaya. anyway, Izyan ada mitos sendiri. bahawasanya, jika beliau menukar handphone baru, maksudnya beliau akan jumpa dengan lover baru.ececeh :)

mungkin secara kebetulan juga, setiap kali saya tukar handphone, memang saya bertukar boyfriend. eh, macam tukar baju pulak -.- hehe. yang paling comel, setiap kali saya keluar melepak, memang dia ADA. macam jadi kewajipan. even kalau saya berdating pun dia ada. saya tak suka berdua. tapi sekarang saya dah berani keluar berdua :P



although saya lagi gemuk dari dia. dia lagi kurus dan tinggi, kami tetap look exactly the same especially bila di rumah without tudung :D people get confused all the time. even in school pun orang ingat kami kembar.used to be :)




since tahun 2010 ini tahun berdikari masuk Universiti/Kolej, maka saya sudah berpisah dengan Izzyan. no more bilik sama. sama rumah. kongsi parents. kongsi baju. dia sudah pindah kembali ke rumah lama beliau. dan sekarang pelajar di Kolej Matrikulasi ehem ehem :)

dan sekali lagi saya di situasi yang sama ketika di Universiti di mana saya tiada kawan langsung. sekarang saya sudah okay. bukan macam masa saya mula-mula tiba di U dulu. dahlah dapat bilik seorang kemudian dapat 3 roomate senior. selevel dengan bukan aliran yang sama..




punyalah panjang aku cerita pasal kau, Izzyan. banyak sangat kisah manis dan comel kita berdua. yang penting paling banyak aku keluar curi-curi adalah bersama dengan kau. comel memang comel, balik rumah aku kena marah tapi anda tidak. lepastu aku marah kau balik. tension kau kan :D

satu sifat yang comel tentang cik Izyan ialah penyabar. susah benar nak marahnya. dan paling penting SUSAH NAK MENANGIS dan BERKONGSI MASALAH. saya kena emo(mengajuk/sulking) dahulu baru dia cerita masalah sedih comel dia tu. mengada la Izzyan.

to twinnay : thanks call aku 3 minit terakhir sebelum free call ko habis. memang aku lah orang terakhir kan. fine la. comel la juga xD kira aku special juga ya.

Happy Birthday! AGAIN!


di sini saya ingin menyenaraikan tentang Izzyan :D

  1. takut gelap.(saya yang takut bukan dia) benci cerita hantu tapi suka cerita horror(?) :)
  2. tak suka makan lauk kari.
  3. tak suka makanan steam boat.
  4. menggilai minum air starbucks.
  5. baran bila orang tuduh dia suka texting dan online sahaja.
  6. susah nak nampak dia pakai heels/wedges.
  7. lebih suka berselipar jamban dari berkasut.
  8. dulu dia semasa mula-mula nak berjinak pakai selendang, dia tak nak lilit. katanya, nak pakai selendang tapi ada tak selendang yang tak perlu lilit -.-
  9. DIA LEBIH RAMAI KAWAN LELAKI DARI PEREMPUAN. haha
  10. tak suka tunjukkan kesedihan dia di khalayak ramai. jangan haraplah nak nampak dia nangis.
  11. sangat mudah cair dengan lelaki ya.
  12. kaki bersaiz 6.
  13. baju bersaiz S/M
  14. ketinggian 170cm++
  15. berat 54kg.
  16. muka susah nak ada jerawat **grrr
  17. menggilai kek cheese.
  18. bijak matematik dan matematik tambahan.
  19. seorang yang mudah cair. ish ish
  20. pemalas nak mandi. sama macam saya :P
  21. jenis pemalu dengan orang baru kenal. dah kenal tergolak jo koje ea -.-
  22. penyimpan rahsia yang terbaik :O
  23. suka shopping. lepas SPM, selalu pergi KL. selalu juga dia beli baju baru. sekarang dah ada blackberry. JEALOUS lagi. foine Izyan. foine.

sebab saya gila NOMBOR 23. maka 23 info sahaja saya dapat senaraikan. tambah extra point, kulit dia sensitif dengan semut api. mesti gatal-gatal satu badan lepastu :D dan PENAKUT DENGAN PETIR DAN KILAT.





p/s : punyalah banyak perkataan 'comel' dalam entry ni. err

11 comments :

AthirahSkinny said...

I likeeeeeeeee, bestnya ada kembar :'D How come boleh duduk satu bumbung ha? Best kottt,

NadNod said...

@AthirahSkinny hehe, yeah memang best. tapi selalu kot nad gaduh dgn dia. haha :P sebaaaaaaaaaab, panjang la ceritanya :O

super eja said...

sweet nyer korang . i like :D

super eja said...

sweet nyer korang . i like :D

AthirahSkinny said...

Memang lumrah kalau bergaduh, hehe and boleh jd korang lagi rapat kannnnn. :)

Asyraf Hakim B. Ab Halim said...

waaaaaaaaaaahhhhhh..post yang sgt mengharukan..
although bukan untuk aku,tp kalau aku jd yan..aku terharu..haha..
sgt best!!!
n yes,aku bce smpai habis.haha..

happy bday yaaan!!!!!!

Ieda Zakaria said...

alololo comel !

ieda baca habis tak skip pun ! :D

NadNod said...

@super eja hehe :D thanks ejaa

NadNod said...

@AthirahSkinny haha, aah. izzyan jenis mengalah. kadang2 je dia stand up for herself :P

NadNod said...

@Asyraf Hakim B. Ab Halim haha :D entah dia terharu ke tak kan kan :) thanks bace sampai habis! anda terbaik :)

NadNod said...

@Ieda Zakaria haha :D thanks ieda. comel je baca sampai habis :)