November 24, 2010

Intruder

so i guess tak boleh nak melantak tidur sampai tengah hari memandangkan sejak dua menjak ni memang tidur mati. sort of shocked find out there's a guy in my bedroom looking at me whom i didnt recognize. it does freak me out since i'm the only one left at home. i'm scared at first but still i got the chance to grab a knife in the kitchen without knowing the intruder already left the house.

tak payah nak cerita macam mana aku freak out -.- sampai tergigil-gigil nak cari nombor ayah. tiba-tiba menyesal pakai handphone screen touch. cepat battery kong. dah menggelabah. 10minutes after that, one of my dad's friend came. nasib baik. tapi ragu-ragu juga nak bagi masuk since memang tak kenal langsung.

habis semua jiran sekeliling termasuk my aunt, my atok semua datang serbu bertanya siapa, okay ke tidak dan apa yang hilang. disebabkan freak out i said nothing was missing. i was wrong. semua bilik dia sudah selongkar. barang kemas semua hilang, termasuk dengan Canon G12 dan Iphone. yang bijaknya, mereka tidak ambil 2 laptop yang sudah sedia ada di atas meja.

bila buat report dapat polis yang menyakitkan hati. pandang macam aku pencuri. soal macam aku seorang pembunuh dan scolded for no reason. macam ni kah servis yang baik? lepasni kalau ada kecuriaan tak nak buat report boleh? bukan dapat trace siapa yang curi. pencuri bodoh yang pandai sangat pakai glove -.-

guess what? hari ini pencuri bodoh itu berjaya pecah masuk banyak rumah di sekitar area taman perumahan ini. macam dah expect pagi-pagi memang tiada orang di rumah. next time aku simpan pisau dalam bilik -.-

kesimpulannya, aku tidak dibenarkan tidur sampai ke tengah hari lagi T_T but if aku memang sedar dia dah masuk rumah? what do they expect? nak aku kejar dorang? dah la aku perempuan. tiada guts nak kejarnya satu, if dorang pegang aku macam mana -.- maka please dont blame me for this.

pencuri bodoh yang berjaya mencuri DSLR bersama warranty card. -.- ada hikmah...

1 comments :

cik qiqilala said...

nad..nak tau.. camne cite die..story nnt ehh?