December 13, 2010

25 Random Things ❤

thanks to Muhammad Amiruddin Ibrahim for tagging me. adakah betul ejaan nama ini? :P i know i did once spell your name wrong. sorry for that. and please spell my name right too :D

so here it goes :-

Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact, habits, or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you.


1. seperti Amir juga, saya pantang nama disalah eja atau orang tak cam mana satu nama saya. my name is Amirah Naadhirah. well, memang ada double A.


2. tak berapa selesa orang panggil saya dengan gelaran 'Mira'. rasa macam tak cukup ganas kalau guna panggilan tu. maybe akan consider ada suami yang akan panggil saya Mira atau Dira someday. haha


3. saya susah nak jadi friendly. sebab tu masa mula-mula masuk UiTM tak ramai kawan. macam orang sesat sahaja. sebab tu boleh kira berapa ramai kawan saya. ehem.


4. saya lebih ramai boyfriends dari girlfriends. faham kan?



5. saya suka layan cartoon dan movie seram. jarang movie romantik sebab saya benci cinta. eh :D haha. merepek.




6. saya suka awan sejak tengok cerita Jepun. love story. Koizora atau lebih dikenali sebagai Sky Of Love. setiap kali tengok movie tu wajib menangis. kahkah. tiba-tiba terlayan cerita romantik.




7. i am animal lover. sayang sama kucing dan rabbit :D sebab itu saya sesuka sesedap hati mengatakan makan rabbit haram. haram bagi sayalah. sebab rasa kesian tahu. adake rabbit secomel itu disiat-siat dagingnya untuk dimakan? memang tak berhati perut.

kalau kita kesian, hukumnya haram dimakan.





8. saya suka layan quotations yang saya jumpa di random tumblr or blogspot. quote itu mesti yang ada kaitan dengan saya dan memang kasi sentap.



9. i'm lack of confidence with my appearance and my foot. agak down. sebab orang akan mula bagi reaksi macam "gila besar kaki kau! macam gajah siak". sudahlah dikutuk tapi siap mencarut yang tak tahan. haha -.- sampai sekarang 'aku' still pelik kenapa orang suka kritik aku. haih. dah biasa sangat orang cakap saya gemuk. nah, tempek gambar pakai mascot KFC. haha



10. paling mudah menangis adalah saya. paling mudah marah adalah saya. conclusionnya, i am emo girl.


11. pantang orang mencarut. bodoh, bangang, babi atau sial memang buat saya naik angin. rasa nak jahit mulut dia dengan manik kasi diam :P





12. saya mudah jatuh hati. bukan jatuh cinta. sekarang tengah dilamun cinta dengan Rupert Grint(RON WEASLEY). ghahahaha, tak senonoh.






13. saya masih gilakan CJ7 hingga kini.






14. saya suka manik/blink. hp penuh dengan blink termasuk laptop serta sikat rambut.




15. saya suka sangat sangat warna pink, purple, sky blue/turqoise



16. saya lemah mathematic. tapi saya pelik macam mana saya boleh skor subjek tu sekarang. ek? mata terus terbuntang O_O tahu result sem 1 Business math dapat A.


17. saya tak berbakat pun melukis dan mewarna. selalu jadi bahan kena kutuk dengan kakak sendiri. haha, tapi kutuk kutuk pun dapat juga seni A masa SPM. siap dapat anugerah result terbaik untuk seni. apa aku cuba perkatakan disini? konklusinya, jangan underestimate my ability :P


18. saya tak suka layan lagu yang most of my friends akan suka. dulu saya punya anti lagu Love Story by Taylor Swift. tahun lepas bila dah macam ramai dah muak dengar lagu tu baru nak minat. -.-


19. kadangkala saya tak bersyukur menjadi tinggi. sometimes i wish i was shorter.


20. saya tak pandai berfesyen langsung. mekap pun tidak tahu.


21. ada sikap negatif. malas(bukan malas dah memang tak nak) sikat rambut tapi nak bela rambut panjang. lala~


22. mudah berasa pening lalat di dalam kereta kalau lagu di radio bukan my favourite.


23. nombor 23 ialah nombor kegemaran saya.


24. mudah rasa annoyed dengan lelaki yang desperate. eh, bukan saya yang desperate :) if i am, i might having 1 or 2 boyfriends by now.


25. makan lambat. jangan bagi saya makan mee.


PhotobucketPhotobucket

saya ingin tag :

Khaider Shahrul Ismail. kalau rajin buatlah ya :)

2 comments :