December 10, 2010

The Pain? worth it :) Alhamdulillah ❤

semalam selepas berurusan dengan pihak di klinik pakar....., beliau menyarankan saya datang ke sana pada keesokan hari which mean today. well, agak gemuruh sikit. sebab memanjang pergi klinik. dari klinik swasta ke kerajaan, resultnya sama juga. i wonder why doktor macam agak tidak berkualiti nowadays -.- semua macam malas handle. semua macam benci nak rawat patient. semua tayang muka macam minta lempang seribu. eh melebih pula aku. haha

senang cerita kebanyakan doktor melayu macam malas sikit bekerja. like my mom said, cukup beberapa tahun mereka berhenti kerja dan buka klinik sendiri -.- pftt

semalam doktor tak periksa langsung dimana saya sakit. ceh. tiba-tiba di merungut nak buat surat untuk di hantar ke hospital besar. bila saya sampai di hospital besar hari ini dengan berjalan kaki dari tempat parking, terus dapat layanan. yay, tak perlu ambil nombor giliran.




sedap sakitnya.

selain takut dengan gelap dan ketinggian, saya paling takut dengan jarum. ciss. dia punya ekspress terus dia keluar jarum yang panjang itu lalu 'pop' dia cuba cucuk bawah lapisan kulit di lengan. kalau nak test rasa sakit cuba buat di rumah guna jarum peniti.

sebab dia cucuk di bawah lapisan kulit maka kulit saya bergelembung di tempat dicucuk. macam gelembung kena gigit nyamuk. siap lakar guna pen. dia tak bagi saya sentuh tempat tu katanya. tak boleh raba, tak boleh sentuh dan tak boleh garu. habis nak mandi camne? HAHA.

Cecair "Tuber*****" disuntik di bahagian bawah kulit lengan. Individu yang terdedah kepada jangkitan .... akan menunjukkan reaksi positif dalam masa 48-72 jam pada kawasan kulit yang disuntik, iaitu tanda kemerahan yang lebarnya lebih 10mm.

Individu yang menunjukkan reaksi positif diberi rawatan untuk mencegah dari mendapat penyakit ......



so i guess i see you pembantu perubatan next week :D hope the result will be negative. Amin. kepada rakan-rakan, saya sihat walafiat lagi -.-

**ehem, tadi terjumpa 1 keluarga mat salleh yang comel comel. anak 6. dalam perut ada sorang lagi. tak sangka :D jarang mat salleh ramai anak -.- motif aku?**



Final Examination Results for Semester 1 2010/2011 will be sent through email to all students on 10th Dec 2010. The Final Examination Result can also be accessed beginning 9.00 am, 10th Dec 2010.


sebenarnya benarnya agak jakun tahu sekarang guna email. ceh. nasib baik dah advance sikit. tiada bersesak sesak di student portal. sebab semua guna email. so dengan bahagia aku on yahoo mail sejak malam semalam. tengok tengok dia sent waktu subuh :D




berdebar debar.




ehem. kesimpulannya my result was okay. i'm happy. sangat lega macam baru habis SPM. hehe, even salah sendiri sebab tidak berusaha sepenuhnya untuk carry mark lalu final pun tak menyerlah untuk dapat DEKAN atau termasuk dalam DEAN LIST.

carry mark sangat menyumbang okay kepada final mark. Alhamdulillah. i make it through without any repeat paper or any C for any subjek semua B+ and A/A-. bahagia kejap.

tahniah kepada rakan yang dapat 3.87, 3.91, 3.93 mahupun 4flat terus. memang takde rezeki den nak cubo dapat naib canselor. dah punah dah harapan pakai selempang pink. hehe :D ada hikmah.

aku dapat 3.++ :D berjaya buktikan aku tak bodoh. ehem. siapa cakap aku bodoh sila melutut. eh, aku pula melebih. padahal bukan Dekan. ghahaha


p/s : thanks dad for big breakfast(Mcdonald). although tak dekan thanks sebab be happy for me. heee

11 comments :

nadhirah jamaluddin said...

wahhh, sukanyaa diaaa!ehem!

make sure cepat sembuh ya?

i want mcd sobs :'(

[Dr Nu@r] said...

did you mean tuberculosis?

NadNod said...

@nadhirah jamaluddin hehe, takdelah sampai melompat lompat suka lagi taw :D insyallah akan makin sihat tak lama lagi. hehe :D

jom pegi breakfast kat mcd. syok!

NadNod said...

@[Dr Nu@r] why ea? :)

aqish basir said...

awak
tahniah....nasb dpt 3 ke ats kan...gud luck ye

NadNod said...

@aqish basir hehe, thanks aqish! goodluck for both us untuk next sem :)

NadNod said...

@aqish basir hehe, thanks aqish! goodluck for both us untuk next sem :)

cik marina encik norman said...

kalau suspect tb memang doktor bagi lepas je eh? ingatkan kena tahan ke apa ke. huu.

NadNod said...

@cik marina encik norman erm. entahlah. berulang alik dah pegi jumpa doktor. tapi tak kena tahan ke wad pun :D

cik marina encik norman said...

hahaha mak akak cakap sekarang memang dah tak tahan. kalau positive pon dia suruh jangan keluar rumah je. hope it's not tb. :)

NadNod said...

@cik marina encik norman sah dah bukan TB :) hehe, tapi entah bila benjolan nak hilang