January 13, 2011

080111 Hospital ❤

disebabkan minggu lepas saya tak sempat langsung nak jejak Seremban, maka pada hari Sabtu lepas, 8Januari parents saya datang ke London(Lendu). yay :) pukul 10.30pagi kami terus berangkat pergi ke Hospital sama yang saya pergi pada hari Rabu lepas.

semasa dalam perjalanan, banyaklah lokasi yang memberi 1001 kenangan, salah satunya ialah ini.


itupun jika sesiapa dari Georgian yang baca blog saya. inilah Hotel yang kami pergi pada April 2009 semata-mata untuk kursus BI. memantapkan English la senang cerita. rindu kenangan di sini :') rindu semua kawan-kawan.



setibanya di hospital terus daftarkan diri dan saya berjaya menyibukkan diri membaca surat khabar. tengok ruangan hiburan sahaja sebenarnya. especially wayang terbaru. ceh. banyak sangatlah cerita best tak dapat tengok di wayang. REDHA.




teringin sangat tengok Little Fockers. mesti comel gila cerita tu kalau dapat tengok version UNCUT. lol. kalau clean version, sah tidak tahu nak gelak untuk apa :O


tak sampai 2 jam dah dapat jumpa doktor yang sama.
keputusan untuk pengambilan daging pun sudah dapat :)


satu yang saya pantang. EJA NAMA PUN SILAP. AMIRAH HAADHIRAH??????? AZIZAH? -.- haiyaaak, taip nama orang pun boleh silap kaaa. nasib baik nurse tak panggil saya Haadhirah. kalau tak....




anda rasa anda pelajar medical? anda rasa anda doctor? bacalah kalau nak tahu result. kot faham :P




keputusan darah. normal cuma ESR agak membimbangkan. 
jangan tanya ESR itu apa. sumpah tak faham doktor tu terangkan.




kemudian pergi ke klinik pula. dapat ubat antibiotik.


kenapa ubat ini bau busuk?



dah habis medical checkup barulah semangat pergi makan di RnR Ayer Keroh.
 serius makanan di sana best best :)





dapatlah juga makanan ringan.



konklusinya, aku sihat. InsyAllah.

2 comments :

[Dr Nu@r] said...

ESR = erythrocyte sedimentation rate

selalu guna untuk test inflammation, TB, cancer.

tb = tuberculosis, a type of chronic infection.

cancer = tumour, maybe benign or malignant

inflammation = reaction of living vascularized tissue to injury

granulomas = type of specific chronic inflammation

normal esr:

Men under 50 years old: less than 15 mm/hr

Men over 50 years old: less than 20 mm/hr

Women under 50 years old: less than 20 mm/hr

Women over 50 years old: less than 30 mm/hr

NadNod said...

good :) i suppose to have 8 and above. not 18