February 13, 2011

Melaka Wonderland 11/02/2011 ❤

Hari Khamis lepas, 10/2/2011, memang tiada kelas pagi. semangat terus ajak rakan semua pergi ke Alor Gajah semata-mata nak shopping benda yang mungkin penting dan mungkin tidak. I was so excited for the day after. tak sangka sayalah orang terakhir yang lambat turun -.-



breakfast di kedai berhadapan U :)


tak sangka telah berjaya melakukan pembaziran pada pagi hari. serius kadangkala saya sangat benci sarapan. like seriously. ambil ini sahaja dah perlu bayar RM2.50 campur air milo. it taste -.- dah bau baru perasan nasi lama. sengal.

tak sempat habis sarapan dah kena berangkat dengan seorang rakan dengan berjalan kaki ke rumah yang menyediakan kereta sewa.



kemudian perasan cermin sisi kereta dah pecah. bukan kami yang buat. sebab ada 9 orang. sewa 2 kereta. saya jadi co-pilot sahaja :P




back seat :)



I guess Lendu dan Ayer Keroh tidaklah terlampau jauh sangat barangkali. rasa perjalanan terlampau singkat. kami tiba awal di Melaka Wonderland. Wonderland pun tak buka lagi saat kami tiba (10.15pagi).


rasa sangat excited sebab kami pengunjung pertama 'hokkay'.





kemudian mula aksi bergambar non-stop.





paling suka picture ini.




duduk di hadapan pintu masuk dan bergambar.




kemudian semua curi satu selipar dari setiap seorang dan susun. bila dah susun macam ni semua sepak selipar ni buat main bola sepak. serius aku jadi macam monyet nak dapatkan selipar turqoise aku kembali. cis :P




Tiket for adult RM26 each. tak berapa nak murah lagi. Gambang Wonderland mesti lagi murah :P 


dekat sini siap buat 'spotcheck' sama ada kita bawa makanan masuk ke dalam. kalau ada, terus dia rampas. kesian oreo kawan saya ya. HAHA. kira halal la tu orang tu dah rampas. tapi kami berjaya selamatkan satu beg berisi makanan tanpa disedari oleh pekerja. great job, Meerul ;)




muka excited masuk :D



aku suka changing block ni. satu sahaja kelemahan. orang memang boleh nampak kau tukar baju. orang boleh nampak kau mandi dan orang boleh nampak kau buang hadas besar/kecil. pintu bilik mandi, tiada. ada lubang besar di sudut atas dinding yang menyebabkan sesiapa yang gatal boleh skodeng. LOL 


jika nak dibandingkan Melaka Wonderland dan Water World Afamosa, I would prefer Water World ;D seriously game di Wonderland tidak cukup menyeramkan lagi barangkali jika nak dibandingkan. but it was fun though. semua curam muram saya berjaya naik sampai 5 kali. 10 kali pun ada. sampai melecet kaki akibat gelengsor.

di Wonderland tak sangka boleh berkenalan dengan orang baru. seorang cikgu sekolah rendah. lelaki. HAHA. sungguh sporting dalam bab nak main benda curam.



muka dan tudung selebet macam selekeh dan sakai jadi harus cover. sebab baju lencun pun kena cover. mascot ni sangat comel. semangat peluk saya dan gigit saya lepastu tak nak lepaskan pelampung saya -.-





makanan yang curi-curi bawa masuk memang gila susah nak makan. nasib baik saya ada duit RM10. bayangkan kami hanya makan ini sahaja. makan ini untuk 9 orang dan air milo. sadis jadi miskin. semua sebab malas buka locker. nanti kena bayar RM4 lagi.


bila dah berjam jam mandi baru perasan tangan semua dah kecut dan muka sangat perit. pergi mandi semua dah tak tahu malu. HAHA. kenapalah dia tak cipta pintu -.-''



gambar selepas membersihkan diri :)


a friend of mine, paling teruk sunburn. tangan berkesan kunci gara-gara letak tali kunci bersama kunci di lengan. hamik, macam kena dera boleh tak -.-




dalam kereta, semua dah tidur. jadi co-pilot tak dapat tidur T_T




perasan tak kulit muka dah teruk? jadi kering 'gila'. dan sangat merah macam letak blusher banyak banyak dimuka. ada orang cakap saya macam orang mabuk -.-



kalau dah keluar, haruslah singgah Mahkota Parade or Dataran Pahlawan. tak sangka ada jumpa classmate disana. erk?



singgah di food court.



dan semangat cuba kerusi urut. RM1


tak sangka jumpa sneakers kegemaran di Al-Ikhsan tapi tak beli.........................................................
but my friend did buy it with her boyfriend. eh tak sangka taste kita sama. okay, nangis lagi T_T



sebab kena tendang dan terjatuh pretty bad di Wonderland, seronok cuba kerusi urut ini.


saya sangat suka main bowling, arcade dan video games. jadi kalau nak ajak lumba kereta memang dont mind. sure I can beat you just please jangan tiba-tiba tolak stereng kereta dan tekan brek saya secara sengaja semata-mata untuk menang. okay, Meerul sangat kejam tak nak kasi aku menang T_T

sempat tengok wayang juga :D





and dinner at KFC. 



banyaklah benda miserable yang berlaku on that day sampai bila balik semua bermasam muka except me. I was smiling all the way back. macam tak tahu erti penat boleh tak -.- memang bernasib malang on that day juga.............. for them and maybe for us. malang pun aku bahagia juga :P




semua injured. semua kaki dah melecet. nasib baik ada 'nurse' Mai(i know you read this). thanks Mai letakkan Iodine yang 'gila' pedih dan cream apa ntah yang kau sapu. lol, nasib baik sakitnya hanya kejap.












SUNBURN. SUNBURN. muka dah hitam. kulit dah hitam. padan muka. dan memang duit keluar macam air.


oh tidaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak

0 comments :