March 20, 2011

Admitted to the Hospital ❤

this is how it all begin.




I woke up this morning with tragedy. 3days before my birthday, tulang tangan dah lari. orang cakap bila birthday nak dekat ni kena hati-hati. i'm typing with one hand.




pakaian dipakaikan oleh my sister since i dont have the ability to do it on my own.
balutan di tangan adalah tudung. idea kakak saya.
tak sia-sia dia masuk PBSM dulu.



saya jatuh around 9am. terus paksa Alak, my sister, untuk bawa saya ke hospital dengan kadar yang segera. tapi mak saya tak mahu -.-'' diajaknya sarapan dahulu. around 10 baru bergerak ke hospital. setiap kali bumper di jalan, memang menahan sakit di tangan.

selepas diambil xray, cek darah, cek tempareture dan cek blood pressure.

kalau dulu disahkan low blood pressure, sekarang dikatakan kadar atau tahap gula tinggi. seharusnya 5. test darah dengan ketip di jari. nasib baik tak sakit. perit bila nak buat xray. dipaksa luruskan tangan. bengkokkan  tangan. perit -.-







disarankan tukar baju hospital dan bayar RM400.
dapat bilik single :D 




sebelum tangan dibalut. orang cakap aku takde gaya orang sakit. 
bila disahkan saya ni adik kepada staff di hospital tersebut, barulah semua layan saya dengan baik.





kemudian mama Shana datang bawa hadiah :D
kira hadiah birthday.





tangan tergantung sampai esok. tak boleh makan benda manis. no ices.




ini kali keempat saya makan. makanan dia memang sedap :)



press for help. seronok pula duduk hospital -.-


okay esok ada kuiz dan saya di hospital!
jangan tanya dimana saya jatuh dan bagaimana :)

2 comments :

Wawa Zameri said...

get well soon my dear, pray for you :")

Khairie said...

hehehe... sabar je lah ye.. dugaan tu.. ade hikmahnye... semoga cepat sembuh...