May 25, 2011

For the First Time ❤

saya sejak dari kecil memang nafsu nak keluar berjalan tu sentiasa ada. bermula umur 14 tahun dah pandai begging dekat parents nak keluar dengan kawan-kawan padahal pergi dating. tak habis belajar nak kecoh dating. erk -.-'' tu pun setakat pergi Jusco dekat Seremban 2 sahaja. biasalah zaman baru nak up. semakin membesar semakin selalu keluar. ada sahaja keluar malam. tapi tu pun sebab open house rumah kawan-kawan.

bila dah habis SPM, Izzyan my twinnaaaay lah yang selalu bawa saya berjalan. kejap ke Jalan TAR. pernah sekali hampir 4 shopping complex kami serbu. Midvalley, KLCC, Times Square and tak ingat. tapi sejak Izzyan tidak lagi bersama dengan saya seperti dulu apa-apa pun saya kena gerak solo. selalunya dengan kakak sayalah. sampai 19 tahun pun saya jujur cakap tak pandai naik KTM seorang diri mahupun Bas.

manja sangatkah?

Finally semalam pada 24th May 2011, saya berjaya pergi naik KTM seorang diri untuk kali pertama pada umur 19 tahun. walaupun hanya Midvalley, saya bangga. HAHA. padahal masa mula-mula naik saya bijak pandai pergi naik train pergi Senawang. opposite sangat dengan kemana saya nak pergi. bila fikir balik, memang rasa macam kesian dekat diri sendiri.

*geleng kepala*

semangat beli tiket pergi balik tapi bukan guna pun dekat mesin tu. ceit! saya sentiasa naik Koc perempuan. rasa selamat. tapi masih ada lelaki yang sesat. last-last mereka dihalau pergi ke koc mereka.




tibanya di Midvalley, dengan hati yang riang dah bahagia. tapi tidak bahagia sangat sebab diserbu oleh sekumpulan penjual jenis mendesak. kalau sesiapa pernah kena tahulah. saya ingat saya seorang sahaja kena. rupanya Alak(sister) pun pernah kena. tapi RM10 jela. saya sampai RM30. bapak lemak. siap mengekor aku pergi mana macam #%#@%!



rasa macam bodoh balik sebab tak lari laju-laju sambil menjerit kata ada perogol. baru mereka tak kacau. shittayyyy.





Got new bracelet sebagai ganti rugi. 



saya datang ke Midvalley hanya untuk 2 tujuan. nak ambil handphone yang sudah direpair selepas seminggu dan men-survey Ipad 2 di Apple Store. saya lupa yang semua Ipad 2 dah lama habis dijual. hampa sangat sangat. tak tipu woah....

bila dah dapat handphone. cek Camera dahulu. bergegar -.-





saya bukan tak nak tengok Nur Kasih. tapi seems like cerita Lord of the Rings mahupun Pirates of the Carribean and Nur Kasih memang bukan saya died to watch for lah. memang saya tak macam excited. sama dengan JUSTIN BIEBER. although saya minat gila-gila, tak excited pun nak pergi wayang sebab dia lagi. tapi last-last tengok jugak -.-''



testing camera sekali lagi. mok mok -.- oh yeah, setiap kedai saya beli barang semua tanya tak sekolah ke hari ni dik? tak sekolah ke? umur berape? form berape ni? saya macam O_O

mungkin kerana beg Domo. saya tak minat handbag?


----------------------------------------------------------------------------------------------



tiba sahaja di KTM seremban, terus pergi ke Hospital untuk checkup dengan doctor buat kali terakhir. ecewah, tulang di siku sudah sembuh dan sudah tumbuh tulangnya :D excited ni tangan dah boleh lurus and bengkok macam biasa :)

kemudian terus ke Parkson untuk makan Pizza. tak sangka jumpa ramai kawan lama disana :)

Blink Blink yang diterima daripada rakan dan dia :D



Blink-Blink yang baru dibeli. membazir tak? RM20 keseluruhannya :)


setelah diubah suai. kesian hardisk ni -.-


my Handphone setelah diubahsuai. cover silicon dulu masih disimpan. penat potong dan tampal. benda ini bukan dicantum satu-satu. memang sudah bercantum tinggal tampal. terima kasih kepada semua yang belanja blink dan terima kasih kepada dia kerana menemani saya seharian sampai saya berjaya naik koc perempuan untuk balik ke Seremban.



semua orang ada hak untuk berkongsi result atau tidak. jika anda mendapat result baik sampai DEKAN. Alhamdulillah saya ucapkan. saya tak akan berkongsi apa yang saya dapat. sila hormati apa yang saya minta. saya tak dapat Dekan. tapi Alhamdulillah subjek yang tak disangka-sangka saya dapat A. tidak juga mendapat below 3 pointer :) agak-agaklah range dia berapa. Tahniah kepada semua.

p/s : kepada yang membenci, jangan nak mengatakan kerja saya hanya mengutuk kalian. saya ada kehidupan sendiri yang lebih baik. berhenti menganiaya saya. 

6 comments :

misz farahniza said...

bestnye..
aq tak penah naek ktm yunk..
siyes kesian kan...

Ayien Ocaca said...

nad....aku pon xpnh naik pape jnis tren sndiri jugak :)

NadNod said...

@misz farahnizahee. aku baru first time cube naik sorang2. hee, tak best pun naik ktm, takyah naik ;p nak balik prob

NadNod said...

@Ayien Ocacaaku ingat aku sorang yg tak pernah naik ;D

Ara Suraya said...

hahah su ngan pakwe su pna kene dgn penjual bengong ue... mengong

NadNod said...

haha ;D tapi su tak beli kan? nad kena paksa woah. tak dapat nak cakap pape dah. sumpah bengong cina tu ;p