June 29, 2011

Patch Shawl handmade.

I've been crazy about patch shawl lately. kalau tak tahu apa saya cakap ni, sila rujuk blogshop ini : Link. saya mula memakai patch shawl pun sejak shopping online di blogshop ini :D sungguh suka. tak tipu ;)

so pada hari Sabtu, 18 JUNE iaitu 2 minggu yang lepas, saya berjaya memujuk dan meminta keizinan ibu saya untuk membeli segala decoration untuk ditampal di selendang. you get what I mean? haha. aku pun tak faham apa aku cuba terangkan -.- tengok gambar jela :


masuk kedai gubahan ni memang awesome! sebab banyak manik untuk dijahit di baju mahupun tudung dan the best part ada macam macam corak baru buat saya agak terkejut bila bayar. silap. bila ibu saya bayar. haha. kemahalan-nya saya tak terasa sebab bukan duit atas hasil keringat saya -.-

kalau suruh beli sendiri. er.. fikir 2 3 kali juga.

thanks Ama :) and tujuan kami ke kedai gubahan ini hanya untuk mencari manik gantian untuk baju customer kedai dobi mak saya yang rosak. pada asalnya sayalah sepatutnya menjahit manik tersebut. tapi tapi. saya malas -.- sejak kes tangan patah dulu, memang minat menjahit hilang......






jadi saya beli ini :) mahal. Almost RM30++ hanya untuk ini.




sediakan iron :)





any selendang/shawl yang rasa macam dah tak ada mood nak pakai. cehceh. this used to be my favourite shawl :')





terbalikkan shawl. dan letak hiasan di bawah shawl :D dan gosok segosok gosoknyaaa sampai rasa gam tu betul betul meresap melekat kasi lekap dekat shawl :')




ta-daaaa!





tiba-tiba terjumpa glitter lama di laci. terus ambil atas keizinan ibu saya dan potong and lekap di selendang :P





jadi tak jadi tak? penat menghabiskan masa memastikan blink blink tersebut tak jatuh. sebab iron kejap punya pasal. patutnya kasi tekap iron tu lama-lama :D




ini percubaan kedua saya menghias selendang saya. menjadi tak? haha, bangga dengan hasil sendiri sebab atas titik peluh cuba menampal kerana dipaksa oleh ibu saya untuk tidak menangguhkan membuatnya.



seterusnya ialah saya ingin menunjukkan koleksi shawl saya di rumah. ya memang di rumah. tak tahulah berapa banyak shawl sebenarnya saya ada. ada yang tergantung. tapi kebanyakan simpan macam lipat dalam laci. di rumah sewa semua shawl yang biasa akan dipakai. eh perlu ke aku bagitahu? haha

bought 2 new hanger for shawls recently. murah woah :D



jeng jeng. 






terpaksa tunggang terbalikkan gambar sebab malas nak rotate. haha. hebat tak almari penuh dengan baju yang saiz S. aku sekarang dah berisi. menyesal beli baju kecil-kecil dulu. dah sendat woi -.-

itu adalah koleksi shawl dan tudung di dalam almari 1. almari kedua. tak payah tengok.



sampai sekarang aku tak faham apa motif aku gantung selendang aku macam ni dekat dalam bilik? bukan pakai puuuuuuuuuuun.





and the daughter of my sister's bos sangat lucky. baru umur setahun dah dapat kek minnie mouse special made and a lot of gifts. cemburu dengan budak kecil :P



kepada sesiapa yang terasa ada entry di dalam blog ini seperti bercakap perihal anda, let me know. because sometimes your assumptions are wrong. truly wrong. sampai nak libatkan orang terdekat dengan saya, sangat tak cool. you will give me a bad name sebab blog ini yang tidak ada kena mengena langsung mengutuk sesiapa. saya bercakap secara rambang. maaf atas segala keterlanjuran kata-kata dimana entry.
hati saya siapa nak jaga? 

0 comments :