August 14, 2011

Ikan bakar, sotong bakar dan udang bakar :) ❤

balik sahaja minggu ni saya sudah excited teringin makan makanan laut yang dibakar. dekat Melaka penat mencari kedai kedai makan yang jual seafood secara buffet. tapi tapi, saya tak jumpa! T_T

housemates kata di Kuala Sungai Baru ada satu kedai makan yang menyediakan juadah secara buffet. harga pun murah. usually kalau makan alakat ni, mahu cecah RM100. still juga saya ada masalah cari kedai makanan seafood :P

so as for yesterday, finally my parents fulfill my wish. tapi bukan makan di luar. masak sendiri la hoi :P excited bakar sampai rentung ikan tu. kesian ikan ^^




nampak tak ikan tu hangus? haiyaak, lupa nak bagi flip. terbiar sampai terhangus. sumpah pahit!







part best, udang bakar and sotong bakar pun ada! :D




tak lengkap kalau tak ada air asam. kenapa dipanggil air asam tak tahu -.- yang penting makan dengan nasi and segala jenis bakar bakaran tadi tu memang menjadikan ianya marvellous. pedas pedas barulah orang Negeri Sembilan ^^




juadah berbuka puasa semalam. 


Terima kasih Ama dan Apa yang susah payah memenuhkan permintaan saya. almaklumlah lah, setiap minggu balik bising nak ikan bakar. sekarang saya nak ayam percik pula. 

//*terpost pasal makanan pula :P

2 comments :

Nana Liyana said...

alahaiii sodapnyeeeerr :D tringin nk mkan ikan bakar.

EYP_g.0.n.z.a.L.3.s said...

sedap nyer ..!! hak3 .. selamat berpuase dear .. :)