August 07, 2011

PPKP on 6th August 2011 ❤ 3rd Semester

Perkara paling malas nak buat untuk setiap sem ialah PPKP. yang wajib hadir. kalau tak hadir, selamat pergi repeat PPKP next sem. macam kau failed test then kena repeat lah. tapi disebalik kebosanannya tu ada keseronokannya. even kadangkala malas nak bangun pagi pada hujung minggu. even malas nak dengar ceramah -.-

**setiap kali PPKP untuk setiap sem, mesti aku lupa nak caj handphone pada malam sebelumnya. terus battery low and tak dapat snap banyak gambar. hmm

ini dia muka muka lambat bangun pagi :) termasuklah aku.

nasib baik rumah sewa dekat dengan Dewan Bendahara. jalan kaki tak jauh, tapi kebanyakan rakan sebaya cool sahaja bawa motor kereta masing-masing. cemburu yokk, tapi tak apa. aku anggap jalan kaki sebagai exercise untuk badan aku. lemaklah semua tempat nak naik kereta. banyak minyak kau.

event 8.30 pagi. tapi pukul 8.30 lah aku baru nak terkocoh kocoh pergi dewan. tengok tengok memang ramai sampai lambat. paling lambat sampai pukul 9pagi. event terus start lambat :P

memang every sem student akan lambat datang. haha :D



penceramah kita pada hari tersebut.

part lawak hanya ketika dipertontonkan video video motivation dan pembacaan message dari ibu bapa masing-masing.

beliau kata sebenarnya bukan ibu bapa suka pun kita balik setiap minggu. tapi saya bangkang sepenuh penuhnya sebab saya tahu my parents love me. haha. memang mereka nak saya balik setiap minggu.

untuk membuktikan hal tu penceramah minta kami hantar message kepada ibu bapa masing-masing menggunakan bahasa "ibunda ayahanda".

macam-macamlah reaksi dari ibu bapa masing-masing. ada yang terus call. ada yang cakap buang tabiat. ada juga yang bertanya "nak duit ke?" atau "kau nak balik ke?". jadi terbuktilah bukan semua parents suka sangat anak dia balik setiap minggu :P



kemudian selepas ceramah barulah dibahagikan mengikut kelas masing-masing. session diteruskan di kelas. siap dapat kopun buka puasa RM5. tapi saya sekali aku tak guna pun -.-




di kelas kena bahagi kepada dua kumpulan lagi. sedih sebab berjauhan sekali lagi dengannya. eh. apa aku cakap ni -.- *untunglah dikelilingi perempuan...

tapi PPKP kali ini sangat bosan sebab melibatkan minit mesyuarat. er. sort of. bosan. dah buat meeting nak dekat 15minit barulah mula aktiviti buat projek untuk presentation. jadi kumpulan kami buat projek Dewan Serbaguna.





kumpulan kedua pula membuat projek stadium yang dimana dibawah stadium ada shopping mall. satu keunikan di situ :)

Stadium Kita Kita




arkitek kami pada hari itu. En Khairul dan Kak Umi :)




membuat carta organisasi.





saya yang sangat pucat :) ehem. bersama rakan terbaik, Rabeah ;)

I love this tudung(maroon) sampai sanggup beli even harga mahal :') dah 2 minggu dah saya tak pakai selendang. hanya tudung bawal. terbaiklah ^^ tukar imej sebentar.



price tag tunjuk harga melampau. walhal saya beli murah je :P haha. bau kedai sebab beli hari sebelumnya :O





tiba-tiba nama saya dinaikkan jadi pereka. tiba-tiba :D

kawan perempuan saya yang lain semua busy buat carta organisasi dan perkara lain. saya, kak umi dan rakan saya ema sahaja yang busy buat bangunan guna straw. kerja lelaki pun aku nak join. maap -.-'' dah minat nak buat macam mana? saya memang suka me-reka



projek kami yang simple.


nasib baik aktiviti habis pukul 4 petang. kemudian terus saya balik rumah sewa dengan hati yang lara. sedih wokk T_T nasib baik pukul 5 parents saya jemput.



sampai rumah sahaja terus kena siap nak keluar. buka puasa di luar adalah sesuatu yang menyeronokkan. dapat saya tengok ikan pari dan landak(in my wishlist from now) ^^




juadah yang lazat beserta dengan telur bungkus, tomyam dan air tembikai
:D

nyummay. okay bye


p/s: saya dah jadi makin malas update dah sekarang. padahal macam macam berlaku dalam hidup.

0 comments :