October 06, 2011

My Pets ❤

saya tak dapatlah nak katakan saya ni pencinta haiwan ke apa ke, tapi saya sangat benci dengan animal cruelty. especially kes video yang perempuan pijak kucing dan rabbit guna kasut tumit tinggi. and kes sebuah rumah jagaan haiwan yang kononnya 24hours care center for animals yang menyebabkan banyak kucing mati berpelukan kerana tak makan dan minum selama 8 hari. 

:'( I cried wathing that video. ibu kucing dan anak kucing berpelukan sehingga nafas mereka yang terakhir. kejam ke tak kejam Petknode. eh. tersebut nama -.-'' 

they pretend to be animal lover I guess? cruel. 

recently my sister just bought a new pet. Sugar Glider :D teruja teruja! sebab memang dah lama teringin memiliki sugar glider. and for now I wish I have a hedgehog(landak). yes landak! sangat comel. mungkin saya akan beli hedgehog for my birthday next year. hadiah untuk diri sendiri lebih awesome dari merayu minta orang lain belikan.




10 ekor rabbit dewasa
3 ekor baby rabbits
seekor kucing
seekor sugar glider.





see? dia pandai 'pose' untuk gambar. sekali pegang memang lentok :) saya bagi nama dia Jiggly BAM BAM. 2 ekor baby lagi masih memikirkan nama mereka. ini baby paling gemuk :)





dia dah selamat buka mata after 2 weeks :)




and ini kucing saya yang paling tersangatlah manja, Ben Ben. adik dia 'mati' sehari selepas kami sekeluarga balik bercuti di Sarawak pada bulan 7 yang lepas.




dialah yang paling suka tidur atas katil saya. yang paling suka jilat muka saya. yang paling suka juga asah gigi dia dekat ibu jari kaki saya -.-




and lastly, my dear Pichuu. Pi stands for Pee. Chuu stands for bucuk. I guess my sister gave this name by combination of that two words. maybe because Pichuu ni suka pee pee(pee) dan pop pop(poop) setiap kali kita pegang and he sorta of smelly :)





itulah haiwan peliharaan saya di rumah. kalau nak berjalan jauh, memang huru hara fikir siapa nak jaga dorang. like seriously kan -.- fuhh. ini pun tengah terfikir nak ke tak beli hedgehog!?

costing untuk menjaga mereka semua memang agak tinggi especially Pichuu sebab makanan dia dan penjagaannya. I have to cook for him. can u believe that? dari tak pandai memasak dah kena jadi pandai memasak untuk dia. kena rajin masuk dapur sebab dia juga. mengalahkan 13 ekor rabbit.

makanan dia semua mengalahkan harga makanan rabbit :P

p/s : ada bela ikan juga :) and one of the baby rabbit just died this morning :'( (7october 2011)

0 comments :