October 13, 2011

Pembunuh Baby Rabbit ❤


Here's the newborn baby rabbits last month, September.

tapi umur mereka semua tak berpanjangan. bukan kerana ibu mereka tak menyusukan. bukan kerana mereka dimakan oleh mak mereka sendiri. bukan juga dimakan oleh ayah mereka. dan sama sekali bukan kerana dipijak. tetapi kerana ada dalang disebaliknya....

patutlah setiap malam dengar rintihan dan jeritan mereka dari dalam bilik saya. memandangkan rumah rabbit hanya di luar bilik saya sahaja....

pada suatu hari, sedang saya leka bermain dengan my sugar glider pada 10/10/2011. memang tarikh lawa, tapi tarikh yang meragut segalanya :"((









titisan darah dari leher rabbit yang digigit dibawa lari.....



ini bukan kerja anjing. bukan kerja manusia. bukan kerja burung atau serigala mahupun ular....



oleh kerana saya terlampau sayangkan baby rabbit yang terakhir daripada 3 ekor, saya bawa Jiggly BUM BUM ini tidur di balik saya pada malam kejadian. kesian. trauma sampai terkencing-kencing.. berdebah punya pembunuh -.-




keesokan harinya pada 11/10/2011, saya berjaya juga memerangkap dalang kejadian pembunuhan ini. semestinya seekor kucing -.- Yang aku musykil macam mana dia boleh dapat tangkap anak rabbit yang ada dalam sangkar? mungkinkah dia master dalam bidang buka pintu sangkar? -.-

ingat lagi saat saya kejar pembunuh ini di luar rumah kerana mencuri anak rabbit saya. menangis tak payah nak cakap. macam anak hilang. hilang arah sebentar... bodoh punya kucing.





saya berjaya tangkap dia. 




namun begitu, 3 jam kemudian saya tengok sangkar ini dah kosong. memang betul kucing ni ada master dalam bidang melepaskan diri -.- lahanat betul. malam 11/10/2011 itu juga, Jiggly Bum Bum berjaya dimakan oleh beliau. habis dah semua anak rabbit. dapat tangkap dia ni, sah aku buang dekat daerah lain.

2 comments :

♥ ʎʎןıן ʎןıǝ ♥ said...

Same la ngan adek , selalu je Rabbit lilyy kena cakar kat kucing . :(

NadNod said...

@♥ ʎʎןıן ʎןıǝ ♥tula ;'( kucing peliharaan tak cakar pun. ni kucing2 liar T_T