November 11, 2011

Air Terjun . NewBorn Rabbits . Mydin ❤

On 7th November 2011, Monday. My parents, my sister(Alak) and my brother(Emal) and me dengan jayanya pergi mandi air terjun. tak mandi pun sebenarnya. hanya membasahkan kaki dan bontot. it was fun though :) air yang sangat jernih sebab tempat ni memang kawasan larangan :P







semua siap sedia dengan tracksuit and baju loose and tudung pakai sarung. konon sahaja nak mandi manda.






ini muka budak heartbroken on that day. haha







walaupun jernih, saya takut juga kot ada ular berenang sekali bersama. memang sedap kalau dapat rendam di air yang parasnya lebih dalam.






nak pergi ke air terjun, kena turun bukit di atas. sumpah licin dan menyeramkan :P my mom decide nak stay up there. hanya kami berempat sahaja turun sambil ditemani rama-rama kuning :) atau kupu-kupu. kot?






tujuan ayah dan ibu saya came along hanya kerana ingin mengambil batu di air terjun. kononnya untuk diletakkan di kolam ikan di rumah yang baru siap :)






my brother. Age : 29years old :)





my sister. age almost 22years old :)


I guess we doesnt look alike although we siblings :) 







akhirnya kami berdua nekad duduk dalam air. habis lencun seluar basah. sebab malas tukar seluar di sana, terus lilit pakai tuala and masuk dalam kereta :P





PhotobucketPhotobucket

bila sampai di rumah, saya terus melawat rabbit kesayangan saya. terkejut tengok bulu sang jantan dah berterabur. dan sangkaan ku memang tepat, isteri sang jantan nak melahirkan anak :D

excited sebab saya dapat saksikan. sayang sekali tiada rakaman dan sebarang bentuk gambar berjaya ditangkap kerana terlupa bawa handphone keluar gara-gara heartbroken. eh :P

yang saya rasa "touching", saat sang jantan memeluk isterinya dari belakang dan menekan perut isteri. terus seketul seketul keluar anak rabbit. first time tengok rabbit lahirkan anak bagaimana :')

comel tahu!






tak sempat ambil sarung tangan, saya terus ambil anak rabbit secara naked hand/bare hand dan terus masukkan dalam bakul ni :') bulu sang jantan saya kutip sekali.

7 EKOR KESEMUANYA :)





PhotobucketPhotobucket


Kemudian saya dan Alak bergerak ke Jaya Jusco, Seremban 2. kononnya nak shopping sabun badan organik. terus masuk dari kedai ke kedai. sehinggalah tiba ke Body Shop.

dimana ada wujudnya seorang Sales Girl Indian yang berjaya membuat akak saya bengang kerana saat saya sedap cuba tester lipbalm, beliau terus rampas sambil buat muka seolah-olah saya nak mencuri letak kepit kepit dalam bra. HAHA

ini bukan kali pertama saya dituduh mencuri. sebuah kedai kasut Viss di Jaya Jusco Seremban 2 yang telah ditutup baru-baru ini. padan muka :P HAHA. seorang pekerja di sana pernah menuduh saya mencuri kasut mereka lalu menyelongkar beg tangan saya ya. tak tipu. seronok dia selongkar. nasib baik saya jenis baik hati tak melenting. 

oleh itu, sesiapa yang bershopping di Jusco, berhati-hatilah anda. Elianto di mana-mana cawangan juga kebanyakannya ada salesgirl yang sombong. especially di Mahkota Parade, Melaka. seorang lelaki berperwatakan perempuan yang pandang saya macam saya nak curi bronzer dia masuk dalam seluar dalam. ceh



kita ni kalau nak jual barang. anggap semua customer tu akan beli. tidak perlu jelingan tajam macam company tu bapak anda punya. tak perlu pandang orang macam orang tu tidak berduit. aku mampu sahaja nak beli barang mekap dorang. tapi bila ada salesgirl macam tu, terus terbatal niat murni nak bagi dorang gaji. haha


salah satu kedai yang saya hormat ialah Skin Food. dimana salesgirl sangat sangat sangatlah friendly. walaupun item disini mahal, tapi sangat berbaloi sebab good for your health and skin.

especially produk make-up. someday bila kewangan sudah stabil, baru saya savings untuk shopping disini puas-puas. suka sangat semua produk make-up dia :P




so I bought this from Skin Food. harga RM33.80.







basically it contains lipbam, lipstick and lipgloss in one cute box!




PhotobucketPhotobucket

after watching Real Steel di MBO, barulah pertama kali menjejakkan kaki di Mydin baru di Terminal 2 yang baru dibuka. tak sangka sangat sangat murah.

seperti produk di atas. RM6.90. kalau beli di luar, RM59.90. nasib baik tak laburkan duit sebanyak tu.













kononnya beli mask untuk release stress. 3 RM10.






yes, stay strong Nad :)

0 comments :