January 19, 2012

Engagement . Pets . Popular (Baucar) ❤

last Sunday, 14th January 2012, saya sempat teman kakak saya ke majlis pertunangan kawan beliau.


kids nowadays, suka bergambar. comel je bila hala camera, excited terus senyum and tunjuk peace sambil buat bunyi "peaceeeeeeeeeeeeeeee". 






ini apabila disuruh buat aksi macam pasangan, dua dua excited pegang tangan and buat macam-macam jenis muka dan expression.





majlis yang simple. tiada mekap artis yang professional mahupun jurugambar. semua dijalankan secara sederhana. sungguh comel rasanya :)


PhotobucketPhotobucket



setelah hampir mempunyai 20 ekor rabbit yang comel. terus terdetik nak agihkan rabbit secara percuma kepada sesiapa yang ingin membela haiwan paling senang nak jaga ni :P

rabbit boleh didukung macam baby. boleh dibelai dan ajak tidur atas riba sebenarnya. masih lagi mencari sukarelawan yang sudi membela rabbit. bukan untuk memakan.

aku tak tahu kenapa aku marah bila ada orang suka makan daging rabbit -.-



mereka semua dah besar. masa mereka masih baby tidak ada siapa berkenan nak bela :P

//*esok mereka akan berpindah ke rumah baru. sangkar terlampau kecil. sangkar ini dibuat semasa mereka masih baby kerana risau kucing makan. previous baby rabbit habis dimakan kucing liar :'(



PhotobucketPhotobucket


hebat tak iron board dekat rumah sewa aku? :P terus baring tak dapat berdiri. 
akhirnya beli iron board yang baru ^^

PhotobucketPhotobucket


on that Sunday juga saya makan ikan bakar di Pengkalan Balak with my family.
sumpah sedap! slurppp :)

PhotobucketPhotobucket


what to do dengan baucar RM200? mula-mula i would never expect saya akan ada beli apa apa pun di Popular. tak sangka akhirnya saya berjaya habis RM100 baucar. the remaining RM100 masih disimpan. sayang nak guna. and sekarang menyesal sebab shopping sampai habis RM100.


saya hanya beli ini. RM125.80. sekian terima kasih. akhirnya saya kena tambah duit nak bayar.
saya pakai jubah pemberian Izzyan semasa bershopping di sana pada hari Isnin lepas :P


saya beli Fabric Dye yang berharga RM2.50 sebotol dan ada yang berharga RM3.20 sebotol.

pembaziran? tidak. sebab saya minat dan ingin mencuba membuat Custom Shoes :)




dan ini adalah pembaziran. setelah membeli, saya rasa menyesal. seriously. 
baucar untuk blink?!





dan untuk sticker?!





saya ingat stapler saya hilang. so saya beli la stapler kuning ni Isnin lepas. last-last dapat tahu hari ini, stapler tak hilang pun, tapi kawan terambil. jadi stapler ini membazir.





akibat bosan, terus tampal blink di stapler. sekian terima kasih. 

aku pun terkejut kenapa sampai RM100++. mungkin sebab aku beli tempat letak buku dan macam-macam stationery. habis baucar RM100. nasib baik tak bagi cash RM200. kalau tak, entah apa benda merepek aku beli. kan?

tapi masa nak bayar guna baucar, harus tunjukkan IC. menyesal pula tak guna baucar untuk beli mouse.

0 comments :