January 24, 2012

Indian Wedding ❤

on 22/1/2012, saya diajak untuk menemani my sister to her colleague's wedding at Puspanita, Kuala Lumpur.






before bertolak, Izzyan(twin) sempat singgah di rumah hantar jeruk dari Penang. thank you dear :) perjalanan ke Kuala Lumpur tak berapa nak jauh tapi hujan yang lebat menyebabkan perjalanan agak lambat sedikit.

Alhamdulillah sampai juga ke destinasi atas bantuan GPS dan kepakaran kakak saya dengan jalan KL :P

kami ke sana hanya menyempurnakan tuntutan jemputan. hee. saya ikut sebab saya memang suka menyibuk. bak kata ibu saya, belajar cara nak kahwin. okay :P HAHAHAHA




di hadapan pintu gerbang.







sculption of ice yang ada gambar pasangan mempelai di dalamnya.







sebaik sahaja masuk ke dalam dewan kami direnjis dengan air.. saya tak pasti air apa. tapi saya rasa itu macam untuk meng alu-alukan kedatangan tetamu.

decoration dewan sangat comel :)






meja pengantin.






saya rasa kami tersilap duduk. seharusnya table kami ada kertas bertulis "RESERVED MAYBANK". tapi tak jumpa. eh, sejak bila aku kerja Maybank? HAHA. kakak saya yang kerja Maybank :P





saya macam agak teruja sebab ini kali pertama saya pergi ke majlis Indian Wedding :)






kami tiba agak awal dah sempat menyempat untuk berphotogenic. except me :)





ketibaan pengantin disambut dengan tarian.

itu saya kagum. almaklum first time pergi ke majlis sebegini. all the song are awesome. every culture has it own speciality. mereka siap play lagu "Cari Jodoh by Wali Band", katanya sebagai menghormati yang hadir semua 1 Malaysia.






masa ni saya rasa ibu bapa pihak pengantin lelaki or perempuan macam sedikit resah atau kurang puas hati sebab kenapa meja kami di hadapan meja pengantin. sepatutnya yang duduk berdekatan dengan meja pengantin ialah VIP(keluarga). maaf T_T





saya sangat suka gadis comel macam ni. suka sangat dengan camera.





sesi potong kek.





ucapan.




upacara menuang "wine"(?) kot. tak pasti itu apa.





akhirnya wine dituang.





kemudian barulah masa untuk makan. hidangan diasingkan. 
bagi vegetarian atau hidangan yang bukan halal dihidangkan di luar dewan.





mangkuk polestrine kecil tu ialah bubur halia.





hanya gadis comel ni yang makan sampai 3 mangkuk. suka betul dia :)





hidangan buah turut disediakan akhir sekali.




and pictures taken.





aku sengaja menyesat di belakang. pada awalnya macam malas nak bergambar. haha




Selamat Pengantin baru! :)


dari awal saya sampai ke sana rakan sekerja kakak saya galak bertanya saya ni adik kandung ke. semua macam tak percaya saya ni adik kandung. takkan adik angkat atau adik tiri pula. mungkin kerana faktor muka saya yang sangat jauh berbeza dari dua orang kakak saya. almaklum cina+melayu+benggali. macam tu la jadinya. 

jadi sepanjang malam orang tanya umur aku berapa. semua macam tak percaya juga aku umur 20 :)

apa-apapun. it was a great night. pengalaman pertama attend reception macam ni. hehe :) tengah hari tadi pun saya teman kakak saya yang kedua ke jamuan sambutan tahun baru cina. dapatlah angpau. comel.

okay, Assalammualaikum.

0 comments :