February 03, 2012

PPKP Semester 4 ❤ 28 January 2012

PPKP memang ada setiap semester. nak tak nak memang kena pergi. semester 4 kali ini PPKP dijalankan pada sebelah malam(27 Januari 2012, Jumaat) di Dewan Taming Sari yang baru. perjalanan yang agak jauh bagi mereka yang berjalan kaki. untung siapa ada kereta kan.




 
pagi Sabtu kami ada test MAF 280. bayangkan habis PPKP pada sebelah malam sebelumnya pada pukul 12.10a.m. saya terpaksa jalan kaki dari dewan tu ke rumah sewa di luar kampus seorang diri T_T sedihhh.

almaklum, pelajar perempuan yang menjadi non-resident untuk part 4 tak ramai. boleh kira pakai jari. jadi pada malam sebelumnya saya belajar MAF. tak fokus langsung ceramah PPKP.

sebelah petang hari Sabtu baru bermula PPKP di kelas pula.




lecterur yang bertugas pada hari PPKP tersebut ialah... okay. saya lupa nama. beliau jejaka berbaju merah jambu. 30-an. lecterur Masscom. sudah berkahwin.





Photobucket

Aktiviti Pertama :
Lukis gambar "clue" untuk kampung halaman dan minta orang lain teka nama kampung tersebut.



macam-macam lukisan yang ada.

ada yang lukis gambar coconut shake.
dan paling saya ingat yang lukis gambar masjid. puas guessing rupanya Masjid tanah.
gambar masjid clue untuk perkataan "Masjid" dan tanah di masjid tu menggambarkan "Tanah". 







gambar rosak pula.





pandai yang lain kerana dapat meneka kampung halaman saya ;)



Photobucket

aktiviti kedua : pilih alphabet huruf pertama yang banyak mengikut nama dalam kumpulan kemudian senaraikan sebanyak mana perkataan mengikut alphabet tersebut.



Photobucket

aktiviti ketiga :
membuat arca 1 Malaysia menggunakan bahan terbuang dan membuat lirik lagu patriotik untuk dinyanyikan di hadapan kelas.

salah satu bahan terbuang yang dijumpai.





serahkan kepada yang lebih kreatif.





composer music dan rappers.





penggubah lirik lagu.





kumpulan lain.





kumpulan lain.





praktis rap katanya.





Photobucket



presentation 1







Presentation 2.


Presentation 3.



yang sedihnya, kumpulan saya tidak ada tangkap gambar as a group. sebab saya excited nak balik cepat so saya tak tangkap gambar. itu adalah rugi. sebab gambar kenangan adalah menguntungkan. lepasni tekad cepat cepat tangkap gambar as a group yaww :) muka aku tak ada langsung dalam entry ni. 

sebab aku photographer. 

sebab tak ada gambar kumpulan aku tunjuk gambar arca 1 Malaysia sahajalah :P


/* video untuk presentation tidak diupload sebab malu. tipu. sebab aku malas :P

0 comments :