May 20, 2012

Majlis Bertandang, Penang ❤ 5 May 2012

Assalammualaikum :)



  
On my previous entry, saya ada update tentang lawatan saya ke Bukit Bendera. it is on the same day kami kena pergi ke rumah pengantin lelaki (brother in law yang sepatutnya saya panggil abang Lang). sempat tidur tidur ayam lagi ketika on the way balik homestay untuk tukar persiapan diri sekeluarga. 


ada bunga gula gula sekali saya pangku ketika dalam perjalanan ke rumah pengantin. bukan bunga telur :P mungkin dah jadi trend untuk tak buat bunga telur. sebab tu orang guna chocolate dan gula gula sebagai pengganti. saya juga mungkin begitu suatu hari nanti dengan menggunakan alasan malas nak masak telur melainkan ada yang "sudi volunteer tolong masakkan secara percuma tanpa minta upah".




  
bukan photoshop. lightning dan angle camera menyebabkan saya secara tiba tiba nampak flawless tanpa jerawat. itu adalah kemusykilan.





  
sudah tiba! kiri saya dan kanan ibu saya yang tersayang :)






 
Pakteh and Makteh.





  
tidak ada kompang kerana hanya disambut dengan sederhana. cukuplah dapat isi perut ^^






 
selepas menjamu selera dapatlah goodie bag.






  
bersama pengantin perempuan, my eldest sister, Asya :)







saya nampak seperti gergasi bongkok dalam gambar ni yang tiba tiba tak tahu buka mata. cuaca di Penang agak panas sedikit nak dibandingkan dengan cuaca di Melaka. fuhh.






usaha saya cuba membuka mata.






perfect :)



selepas majlis kami semua terus balik homestay sambung tidur and later that evening kononnya nak gerak ke Padang Besar tapi hampa. pergi ke Pekan Rabu, Kedah sahaja. sempatlah shopping rojak Mak Bee dan tudung. okay, saya yang sibuk beli tudung. menyesal sudah sebab dekat sana MAHAL.

  
tudung dikiri yang dipanggil "tudung bawal crown", saya beli dengan harga RM50. dan disebelah RM20 sehelai. mahal. kenapa saya beli saya pun tak tahu. jangan tanya.


lawaknya bila mintak kurang hanya beri RM5 sahaja diskaun.





lalu bila balik pada hari Ahad saya semangat belajar menyulam sendiri (selepas hasil tunjuk ajar dari ibu saya. selamat hari ibu!). susah. memang susah. tak ada benda senang dalam dunia ni. tapi masalahnya saya dah give up nak menyulam dah. mungkin bila ada mood nanti saya belajar balik :)

menyulam tak sama macam jahit manik.

0 comments :