May 06, 2012

Walimatulurus // Solemnization .Part 1 ❤ 27th April 2012

Assalammualaikum :)


sirih junjung yang dibuat oleh makcik saya lalu disapukan dengan minyak masak untuk memberi sedikit kilauan :D 

anyway, saya memang dah jarang berblogging atau update sebarang rentetan peristiwa yang berlaku dalam hidup saya. terutamanya yang melibatkan soal emosi ni sebab saya memang sentiasa mempunyai emosi tidak terkawal. bila saya dah terlampau marah -.- lupakan~

past few weeks i was busy with my cousin and my family doing "throw away unnecessary things" in the house. 

to cut down the chase, here's the update for 27th April 2012, Friday. walimatulurus. this is the Part 1.









waktu pagi saya bangun, saya kena vacuum satu rumah dan hampir memusnahkan seluruh pelamin sebab tersedut renda renda sedia. okay fine -.- kemudian saya tertangkupkan segala bunga rampai untuk majlis berinai pada malam hari. seterusnya, bunga rampai bau lain macam sebab guna "salah satu" fragrance di atas.

FYI, lemon scent is A NO NO for daun pandan. jadi macam bau yang buat anda rasa nak pengsan.


bunga rampai yang terselamat.




penyusunan pintu gerbang oleh ahli keluarga.






Hantaran dari pihak pengantin perempuan. banyak yang "D.I.Y".
seperti chocolate.



sesi bermekap dan mengandam. tertangkap imej sendiri di cermin.







my beautiful sister. she's the eldest sister.






nampak tak seri pengantin tu?? shining shining :D







selepas bermekap sesi bergambar dengan katil pengantin pula.










pihak pengantin lelaki sudah tiba di ruang tamu.








Penyusunan hantaran daripada pihak lelaki.









brother in law.







hantaran sudah siap tersusun ;)






sempat syok sendiri dengan kakak lagi seorang.






menunggu imam masjid.











my lovely cousin, Aifaa yang bekerja keras selama seminggu mengemas rumah.







baju yang saya pakai pada majlis walimatulurus ini adalah baju LAST MINUTE kerana tailor men-delaykan penyiapan baju saya. bila dah siap baju tu, super duper besar. membuatkan saya mengajuk -.- no more Puan Fatimah. no more!






pasangan mempelai yang sweet sweet gitu :D









seutas gelang emas dengan butiran jed.






<3







:)








kemudian upacara memperkenalkan ahli keluarga dan upacara ucapan dari ibu bapa pihak perempuan kepada pengantin lelaki. video panjang. tak sempat upload -.-







Hantaran lelaki.





Hantaran Perempuan.


selepas ini baru saya update PART 2.
terima kasih sudi membaca. <3