June 07, 2012

New Bag . Pet. Invitation ❤

2 hari lepas my parents offer untuk belikan pakaian baru sebelum masuk semester baru. lagak macam freshie  baru nak masuk semester pertama. tapi bukanlah shopping baju berjenama. walaubagaimanapun, harga tetap mahal. huahua. terima kasih kepada kakak saya yang sudi menemani saya memilih baju. 

saya agak lah "picky" bab pilih baju. bila dah beli. TAK PAKAI PUN. normal sangatlah tu. rasa macam nak jual balik pun ada. banyak baju baju yang tidak dipakai simpan. akhirnya bila badan dah naik, tak boleh pakai langsung. dulu memang kurus. sekarang dah berisi tak dapat cakap apa. harap baju shopping hari itu akan dimanfaatkan sepenuhnya :D

malas nak jogging, berlari dan sebagainya. tapi berjalan untuk shopping saya rajin. contoh di Jalan Tar.



maka semalam selepas habis waktu kerja kakak saya, terus bergegas ke Parkson pula. misi mencari handbag. sebenarnya pointless. sesungguhnya rasa menyesal beli handbag. HAHA.

sebabnya jadi student account, i dont mind pakai beg sekolah isi buku banyak banyak untuk kelas satu hari. kalau ada 3 kelas dalam sehari, saya bawa buku untuk tiga tiga kelas. sebab saya jenis malas balik bilik/rumah. lebih prefer chilling dekat library sampai waktu kelas seterusnya. i dont mind nampak macam hodoh ke bawa beg berat tu sekitar kampus. sedangkan orang lain  chillax dengan handbag kecil dan buku buku kuliah pegang dekat tangan je.







pilihan beg oleh ayah saya dan kakak saya.


mini beg sungguh. bila dah balik, saya rasa beg ni macam layak untuk letak pencil case, purse, handphone dan calculator sahaja. HAHA. buku memang tak muat. ape kejadahnya nak pegang buku Account warna hijau yang tebal tu.. fuhhh. nampaknya terpaksa guna beg laptop pergi kelas. beg ini guna jalan jalan ;D






1









2








disebabkan ada sale, dapatlah murah dari harga di atas. 







orang cakap lagak saya seperti budak sekolah beli beg sekolah.
fine. fine.




sebenarnya setiap kali nak masuk semester baru saya mesti ada benda yang baru. bukan nak berlagak ATAU DEMAND YA(saje huruf besar. haha. ramai suka cakap belakang), tapi saya rasa hanya cara itu beri semangat untuk memulakan buku baru. tak tudung baru, beg baru, tak beg, jam tangan baru, tak pun kasut, tak pun baju. ececeh. 









semangat duplicate-kan kunci untuk housemates baru.
ada I ❤ Malaysia. 










baby rabbit saya dah umur sebulan.
semangat dia makan bersama parents dia dengan tangan tangan masuk bekas makanan.








got an invitation from Irine Nadia.
teringat masa semester 1 di UiTM dulu, excited tegur cik Irine.
nasib baik dia ingat nama :D

Thank you for this invitation. InsyAllah datang! :)




selamat menempuh ke semester baru kepada semua pelajar diploma.
for the first time saya balik Lendu awal (esok). selalunya balik sehari sebelum kuliah.

11 comments :

zera eira said...

ya allah! Sacha!! Zera minat sangat. I have one in my handbag collection. Jeles nya awak ade. Hehe

NadNod said...

@zera eira haha, nad pun suka juga Sacha ;D ni the only collection from Sacha yang nad ada. before ni minat F.Timber :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

cantiknya beg dia,,,


suka tgk arnab tu comel

NadNod said...

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr hee :D

msredcheesecake said...

Akak dulu gi kelas tak bawak buku, bule? Hhee.... Cantik beg.... Mahal plak tu....

Ana Farhana said...

beli benda baru utk sem baru tu wajib ! haha,btw, sy dulu kje kat parkson, so sy thu jenama beg tu ! hehehe

NadNod said...

@msredcheesecake bestnya takyah bawak buku! :D haha, harga beg ni murah je sebenarnya sebab tengah sale :) bukan RM200 pun

NadNod said...

@Ana Farhanatahu takpe! macam dah jadi keharusan dah :P mesti u keje sebagai promoter kan? bestnya! :D

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

alaaamakkk...irine x jemput kte ke???

NadNod said...

@Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) dia invite semua rasanya kenalan dia dekat fb and yang mengenali dia?

Anonymous said...

nak tny, irine nadia lahir tahun bila? 1992 jgk mcm dena bahrin ke?

sbb ramai yg kata dia muda, hehe ingatkan dia dah 23.