July 15, 2012

Barbeque . Advance Birthday Celebration for my Dad ❤


Saturday//14th July 2012

disebabkan sekian lama tak balik bersuka ria di rumah "home sweet home", akhirnya pada hujung minggu ini saya balik juga. dapatlah sambut birthday ayah yang ke-59 tahun. masih muda :D cewaah.

hasrat hati teringin barbeque sebab tempoh hari jiran ada buat barbeque. itu yang hasrat hati disuarakan kepada ibu saya lalu cadangan diterima dan ayam berjaya diperam pada pagi Sabtu. seronok sampai petang petang dah mula proses memanggang daging kambing. nyummmmaaaay~







ada ayam, hotdog, sotong, ikan dan juga kambing.

kalau ada udang bakar, kentang, jagung dan ikan keli lagi syok ya tak? tapi ini pun aku tak habis makan. kenyang sangat sangat :D minum dengan air berkarbonat, confirm lah cepat kenyang kan. teringat Seoul Garden. tiba tiba je kan.




sebelum itu mari saya perkenalkan 3 ekor kucing kesayangan saya. hanya kucing tompok oren dan hitam sahaja yang mengenali saya, kucing baru warna oren ni langsung tak kenal siapa saya. siap main lari lari kalau jumpa and sorok di sebalik rimbunan lalang dan rumput.


Kaka, Gegirl dan Pepe.





disebabkan ini adalah advance birthday, haruslah ada cake ice cream!

gambar kiri adalah saya dengan baju tidur dan gambar kanan adalah gambar ayah saya bersama kakak saya yang sudah pun berhijrah untuk berhijab :)






proses menyalakan lilin adalah agak rumit memandangkan angin yang agak kuat.







random.






singing happy birthday.






potong kek.










sebahagian daging yang dipanggang.








 
macam kembar kucing 2 ekor ni.








sepanjang malam kerja mereka bertiga kejar katak.






kemudian muka bahagia dapat makan ayam barbeque juga.








sebahagian ahli keluarga yang hadir :D Mak busu sekeluarga dan Mak Ngah serta Nurul.



PhotobucketPhotobucket

tahun ni saya berkesempatan beli hadiah untuk ayah saya. a helikopter. last year birthday ada belikan but someone patahkan sayap dia -.-'' therefore, saya beli yang baru and model yang lain. it cost me less than RM100. dulu beli di Seremban RM125, di Melaka boleh dapat RM80 SAHAJA.

for more info about this remote control helicopter, click here to read about the specifications.




isnt she a beauty? 


saya yang seronok main helikopter ni. haha

6 comments :

Nurul Husna Mohd Hassan said...

selamat hari lahir untuk ayah :)

kucing comel2 :)

nik rosmawati said...

meriah..happy family :)

Cinta Misteri said...

Hepi belated b'day utk uncle.. b'day ayah CiM 15 july, hubby plak 14 july...
Saja je, dia plak yg xcited main heli tu

NadNod said...

nurul husna : thank you :D memang omel semuanya!

NadNod said...

nik rosmawati : memang kadang kadang meriah, kadang2 tak ;D

NadNod said...

cinta misteri : waaah, selang sehari je birthday ayah and encik hubby ya? sweet ;D celebrate sekali! haha :) aah, beli sebab nak main jugak ;p