July 07, 2012

PPKP : Semester 5 ( Part 1) ❤ 7th July 2012 // Saturday


ini adalah kesinambungan untuk entry sebelum. lebih kurang. seawal 8 pagi semua berpusu pusu ke kelas yang ditetapkan untuk memenuhi tuntutan modul yang disediakan. 

sebenarnya aktiviti di kelas untuk PPKP, adalah menyeronokkan, kerana dari situ timbul kerjasama, semangat menjadi ketua, pengikut dan melahirkan minda yang inovatif. ecewah. sebab sepanjang 5 sem ni, pasti kena reka sesuatu atau lukis sesuatu.

kalau ketika di semester 1 dulu, kena tulis surat wasiat. menangis nangis T_T









sampai awal pagi, jadi bermulalah sesi bergambar untuk para gadis.











jejaka.










 
operasi mencari port untuk bergambar.







semua tergelak bila camera salah seorang gadis di atas memory full. oleh itu, gambar tidak dapat disnap. 










gambar :D









semua dah berisi sejak masuk semester 5.











kasut yang baru dibeli di Summit dan Summer. semua tayang kasut baru.









gambar lagi :D







boleh mengaku sekarang badan dah berisi T_T





PhotobucketPhotobucket
bermulalah sesi PPKP kami pada pagi itu, 9 pagi~



perkara pertama yang dibuat ialah susun meja ke tepi dan membuat satu bulatan. kemudian, bermula sesi perkenalan. ice breaking lagi sekali :)





task A : perkenalkan diri dan nyatakan kekuatan anda.



pada mulanya agak tergamam sebab diri sendiri tak tahu apa kekuatakan diri. jawapan paling general yang lain lain adalah "kekuatan saya adalah pada ibu bapa saya"





macam macam jawapan yang diterima.


seperti : kekuatan saya adalah taik lalat, kekuatan saya adalah lesung pipit.







pelbagai telatah.



















Rafiq dinobatkan sebagai jawapan yang paling terbaik.

"kekuatan saya adalah kisah lampau kerana kisah lampau menguatkan kita untuk masa akan datang"









kata Aminah, kekuatannya adalah pada tangannya :)


oh terlupa, jawapan saya ialah kekuatan saya pada diri sendiri. di mana saya tak akan mati kalau tercampak di mana mana tanpa kawan.

sebenarnya yang membunuh kita itulah yang menguatkan kita.





PhotobucketPhotobucket

modul seterusnya ialah kami dibahagikan kepada 5 kumpulan kemudian kena terangkan pengertian Rukun Negara bagi diri dan negara dan seterusnya kebaikan dan keburukan rukun negara :)




  



macam macam jawapan yang kreatif lagi bernas :) kerjasama!




PhotobucketPhotobucket




akhirnya sesi perbentangan.


 

 



 


kumpulan saya yang terakhir setiap kali present di hadapan. sadis :P








 



kelam kabut memberi penerangan.







perasan tak lukisan dinasour di kertas mahjong tersebut? 



keseluruhan hasil pembincangan kumpulan kami.





siap ada lukisan menggambarkan kebaikan dan keburukan "Kedaulatan Undang-undang".


entry ini akan bersambung....



0 comments :