August 05, 2012

Berbuka puasa bersama keluarga tersayang :)

semester ini iaitu semester 5 adalah semester dimana saya jarang balik. 2 minggu sekali kadang kadang. and pernah 2 minggu tak balik. macam macam hal ada(test, program, discussion and etc). bagi orang lain dah masuk alam kolej perlu ke balik setiap minggu? menghabiskan duit mak bapak pergi balik? tapi bagi saya tak salah rasanya kalau balik setiap minggu melainkan ada masalah kewangan dan sebagainya yang tak dapat dielakkan.

kita perlu ingat. perkara yang paling jauh yang tak boleh dicapai ialah masa silam/lalu manakalah apa yang dekat dengan kita ialah kematian.

oleh itu, rajin rajinlah melawat ibu bapa. rajin rajinlah balik. rajin rajinlah berbakti. rajin rajinlah jaga hati. rajinlah rajinlah ringankan beban. saya macam dah tak kisah orang nak cakap saya anak manja ke ape ke. yang penting saya sayang ibu bapa saya sebab itu saya nak balik jugak.

oleh itu pada 3hb Ogos 2012, saya nekad balik walaupun pada keesokannya ada kelas ganti. saya tak pernah ponteng untuk semester ini. kali ini saya nekad balik. 


ketika on the road terus terpacul perkataan Kenny Rogers. terus kakak saya buat reservation melalui phone call. mudah dan cepat :)






Chocolate and Vanilla muffins.









kiri ialah kakak saya yang baru balik dari kerja. beliau sudah berhijrah. Alhamdulillah :)
and kanan adalah diri saya yang nampak sangat selekeh. 

baru habis kelas lah katakan. itu adalah wajah sebenar tanpa mekap dan edit-tan. haha :P








my lovely parents :)









  
menu kami. harus ada nasi. loving it!




PhotobucketPhotobucket

di rumah ada penghuni baru. 6 ekor baby rabbits baru. pada asalnya 7 ekor. hanya 6 yang berjaya hidup hingga ke saat ini. baru berusia 7 hari sudah membuka mata and pandai berjalan and bergolek golek dalam bekas makanan :)



mak rabbit bersama anak hitamnya :D






hanya seekor sesat warna putih kekelabuan :)








my charming cat si Kaka and Pepe :) sangat tamed.



sekian dari saya. terima kasih sudi luangkan masa membaca kisah hidup saya.
Assalammmualaikum :)

1 comments :

Nasuha said...

tinggal seminggu lagi puasa. cptnya msa berlalu.