August 12, 2012

Iftar with beloved friends // 4th August 2012 (Saturday)

this would be a long entry :)

tidak ada alasan munasabah untuk kenapa saya lambat update entry ini. selepas seminggu pula tu. saya baru balik rumah semalam,Sabtu sebab ada kelas ganti lagi untuk cuti hari raya. excited nak balik rumah sebab sudah malas berdepan dengan situasi "the world is againts you". tapi aku percaya, seteruk mana aku terjatuh atau tersungkur, Allah tetap ada bersama aku untuk aku bangkit. sekarang aku rebah kerana mereka. suatu hari nanti, kita tak tahu apa yang akan terjadi. hanya doa mengiringi setiap hari, saat.

minggu lepas sanggup ponteng kelas semata mata nak balik hari Jumaat dan berbuka puasa bersama rakan rakan tersayang yang sejati. ececeh ;) percaya tak rakan di zaman sekolah dan rakan di alam universiti amatlah berbeza? it depends on situation. ada yang boleh dipercayai, ada yang tidak. bergantung kepada situasi tersebut.

as well known, aku memanglah tak ramai kawan :) kalau ada kawan memang aku tersangatlah rapat dengan mereka and keluarga aku pun mengenali mereka. ececeh :) 



  
terima kasih kepada gadis ber-cardigan hijau/turqoise, Cik Shana kawan sejak zaman sekolah rendah,  yang sudi jemput hantar saya balik rumah. jasa anda amat dikenang. lesen memandu saya memang jadi hiasan dalam purse. hingga kini bergetar nak pegang stereng kereta.






ini dia order form. kononnya la :) kami buat keputusan berbuka di Secret Recipe dengan bajet RM30 seorang. kami bukan anak orang kaya. sekali sekala berbuka begini dengan kawan kawan tak salah :)









sebahagian yang hadir memeriahkan majlis buka puasa ini.. 
Acap, Asip, Farah, Shana dan Yana :)







semua keliru memilih menu.


plan asal ingin berbuka di Kenny Rogers, tapi disebabkan pada hari sebelumnya iaitu hari Jumaat, saya dah berbuka di sana, terus tertukar plan berbuka di Pizza Hut. tapi ada masalah untuk reservation. dan outlet Kenny Rogers di Jaya Jusco pun under maintenance. akhirnya Secret Recipe menjadi pilihan memandangkan Acap pernah bekerja di situ :)

kebanyakan yang hadir, semua ada pelajar Degree. sekarang tengah cuti sem, ada yang sibuk dengan urusan kerja :) hanya segelintir yang masih Diploma lagi (me also laaa).


selepas mengisi order dan selepas saya fikir 2 3 kali nak makan apa, barulah buat keputusan untuk berjalan jalan dalam Jusco, Seremban 2. as well known, Jusco di Seremban 2 memang 2 tingkat sahaja and memang kecil berbanding Jusco Jusco di negeri lain. tapi tetap shopping mall ini menjadi tumpuan orang ramai untuk bersantai dan cuci mata ^^ termasuklah kami. sejak form 2 lagi inilah tempatnya!








ada kedai Summit rupanya di Jusco. baru dibuka :)






    
bergambar sebelum membeli belah.








 
sebab duit tiada, saya hanya duduk memerhati :D







edited version. haruslah muka saya tiba tiba jadi putih and flawless.
tengok muka saya tanpa mekap, anda pasti terkejut. huahua. 
ramai cakap muka aku macam muka orang sakit bila tanpa mekap -.-''








akhirnya Shana membeli kasut :)







para jejaka. Asip, Acap dan Bato :) ada gaya bodyguard.







few minutes before berbuka, kami bergegas ke Secret Recipe and take our places :)







menunggu hidangan :)





  
kiri : Farah 
kanan : Mai 








  
kiri : Shana
kanan : Mira Amron :)








  
kiri : para jejaka.
Kanan : bersama dengan Yana :)








saya yang sedang hack twitter Mira menggunakan Blackberry-nya. lala ;)











Shana dan Mai yang mempunyai cutting rambut yang almost the same 
yang membuat mereka nampak seperti kembar :)





si comel Yana yang dah lama sangat tak jumpa. akhirnya jumpa juga :) beliau kini juga sudah berkerjaya.





mine :D chocolate!!







sebenarnya tak ingat menu sendiri. yang saya ingat dalam ayam tu ada cheese yang melting. awesome!!
nampak sikit kan? tapi seriously kenyang sangat berbuka ini :)






with Shana :)







my chocolate brownies. LOVE THIS THE MOST!!






  
dengan dessert kami. ice cream chocolate and vanilla with whipped cream :)






dah lupa nama ni juga. dessert Shana and Farah. ini paling sedap! :)







  
Bato yang setia membantu menghabiskan makanan si Mira dan Yana, termasuklah ice cream kami. penat makan, tapi tak habis jua. terima kasih Bato :)






saje letak gambar ni. sebab terngiur la..






done berbuka!





complete 9 people. terima kasih yang tolong tangkapkan gambar kami :)






 
gambar.





gambar lagi.






gambar lagi bersama Mira dan Yana.








 
semua berbincang soal portion pembayaran bil. bayar ikut menu sendiri. exclude the deposit of RM60 :)







terkejut tak tengok bill ni?

again, kami bukan orang kaya.








 
selepas beli cover handphone Yana, gambar lagi. macam tak ada tempat lain. tempat bowling juga menjadi pilihan tangkap gambar ;)






  
persahabatan yang lama. gaduh seteruk mana, tetap kawan :')






Asip suruh bandingkan. huahua







  
sebelum balik :)


sempat juga berjalan jalan di pasar malam ampangan. terbaik :)
rindu kalian semua.

agar persahabatan ini kekal hingga ke Jannah.
tiada unsur dengki, benci, fitnah, umpatan dan sebagainya. agar kita tetap bersihkan hati dari perasaan itu.
Amin.



4 comments :

Nurul Husna Mohd Hassan said...

makanan makanan makanan :)

NadNod said...

maakaaaan :D

cik qiqilala said...

ehh, nampak bato, hehe, dah lame tak jumpe bato :D

btw, betul... kawan zaman sekolah lain sgt dengan kawan zaman university... true story.. org kate, zaman university kite akan belajar macam macam jenis perangai orang.. :')

sabar ye nad?

NadNod said...

hehe ;) nad pun lama dah tk jumpe dia sebenarnya sejak lepas habis spm ;)

mmg sangat berbeza. alhamdulillah nad kuat sampai sekarang menahan mengenali belang sebenar masing masing. hehe :')