March 03, 2014

New semester begin. Semester 5 Bachelor in Accountancy.

1/3/2014, Sabtu.
Jangan tanya kenapa saya ada kelas hari Ahad. kalau masih ada yang tidak tahu, Hari Ahad adalah hari bekerja untuk seluruh Johor bermula awal tahun 2014. maka bermulalah sesi kelas pada hari Ahad. culture shock sikit sebab semester ini saya balik ke rumah sewa seawal hari Sabtu. selalunya hari Ahad belum tentu rajinkan diri balik awal. paling awal sampai confirm lewat petang. lagi lagi masa diploma dulu ada boyfriend nak dok teman makan. sekarang boyfriend tu dah jadi ex boyfriend. hehe. 




2/3/2014, Ahad
Bermulalah kelas pertama saya di semester 5 Degree dalam perakaunan. nasib baik hari Ahad kelas pukul 10. haha. sebab sikap liat kalau setiap hari kelas pukul 8 tu memang ada. pemalas sikit. 2 kelas je hari Ahad. jadi tak terasa sangat liat malas ke kelas tu. cuma macam biasalah. zaman Degree ni first class dah mula belajar. sama sahaja macam semasa diploma dulu. diploma dulu sampai semester 3 je ada ice breaking sebab lecturer baik hati nak kenal nama kami, asal kami and CGPA last semester. Degree ni tak ada sesi suai kenal sangat macam kebiasaan, terus mula kelas untuk chapter 1. terkial kial juga salin notes sebab cuti semester 2 bulan, jadi tangan jadi janggal nak menyalin/menulis. hehe.

dari kanan, saya, Farzanah, Nurhayati dan Rabeah.


masa ni di kelas pertama. mujur sampai awal (sebenarnya tersampai lewat 3 minit camtu sebab lecturer dah masuk pun). sempat tangkap gambar waktu lecturer stop kejap sesi pembelajaran. kata orang 5 minutes break. hehe



saya lupa nak tunjuk bilik saya di rumah sewa. tak pernah tunjuk kot? Sebilik bertiga. kawan kawan masa diploma jadi my roomate dan merangkap classmate juga.





saya baru beli rak pink furshia baru :3 semata mata nak simpan barang make up dan buku.
semester lepas susah nak simpan barang berterabur sebab banyak sangat.








katil double decker jadi single bed. 
nampak limited sikit space nya. 
katil saya kiri sekali.




baju kurung yang dijahit oleh ibu saya seminggu sebelum semester bermula.





dapat pakai. thanks mom :)







macam biasalah, awal semester memang busy menghabiskan duit beli buku.
nasib baik ada Baucar Buku 1 Malaysia. Alhamdulillah.









received a gift from a friend, Farahin. thank you for this lovely bracelet ^^











muka penat sebab tak tidur malam. masa ni penghujung minggu pertama kelas :)





2/3/2014, Ahad ( continued...)


sambung cerita atas tadi. selepas kelas terus ke One Segamat Shopping Mall (the only mall in Segamat). okaylah tu dari tak ada kan. di sana, terus plan buat birthday celebration to our formal classmate, Nurhayati. Turning 22! :)



kawan tengah pilih kek, saya pilih macaron :3








the birthday cake.







the birthday girl :)








my meal (seharian tak makan).








my classmates. tak complete sebab ramai tak dapat hadir. 


Happy birthday again Nurhayati. may years come will be a bless and bring prosperity.
Happy 22nd Birthday again :)



0 comments :