December 22, 2016

Naadhirah Azizan & Firdaus Othmarani officially married (9th December 2016)

Assalammualaikum. Dah bersawang blog ni sebab lama sangat saya jauhkan diri dari dunia blogging. Kini saya update sebagai isteri orang. haha. Cepatnya masa berlalu. Tiba tiba dah 24 tahun. tiba tiba dah kahwin. Alhamdulillah.Jodoh jumpa masa praktikal tahun lepas di Radzi & Co. Orang buat latihan industri, saya terjatuh cinta.HAHA

Untuk majlis perkahwinan saya, the wedding planner is my siblings (Kakak sulung saya, Asya). Beliau yang uruskan soal deposit, soal khemah, catering dan aturcara majlis. Alhamdulillah settle dah. Sejak lepas tunang 30/4/2016 dah pening dah. Banyak air mata jatuh fikir stress stress. Nak kahwin memang stress taw. 😩😱

untuk view blogpost masa tunang haritu, click sini please. hehe

Saya pilih Aini Gemalai Anggun untuk pelamin dan makeup saya. Alhamdulillah makeup dan pelamin dari beliau memang tak pernah mengecewakan okay 😊

okay first jom cerita tentang tempahan baju nikah.

Kain baju nikah saya pilih off white. Beli di Jakel as hantaran untuk pertunangan dulu. Lepas tunang rasa menyesal juga beli kain. Total beli kain dah boleh beli berpasang baju nikah. haha. punyalah mahal. saya tak berapa suka baju nikah saya sebab ketat yang teramat di tangan. Mungkin tailor memang saje nak betul betul fit di badan atau saya yang dah gemuk few weeks before nak kahwin. 

saya hantar tempah baju bulan 8, penghujung bulan 10 baru baju saya siap. Tempahan RM400 😏rasa nak menangis bayar sebab rasa mahalnya. tapi tak mengapa. worth it orang kata. Encik Firdaus tempah baju nikah melayu hanya RM150, seminggu siap. cepat betul 😲





sincerely baju nikah saya. Tailor made by Mimi Chin









 

inspirasi ada kain net belakang yang boleh ditanggalkan from Hana Bella dress. Design baju nikah ni lebih kurang sama untuk design baju saya sanding pada hari Ahad.










Kasut nikah saya beli di Lazada sahaja. RM112 sahaja siap post. then saya tampal lace manik nak nampak kasut pengantin.haha. sungguh sungguh beli fabric glue :'D





ramai puji cantik ingatkan mahal. Sebenarnya boleh buat sendiri. Saya pakai size 10 :)










Untuk hantaran pada mulanya perbincangan lelaki bagi 5 dan saya akan balas dengan 7 dulang hantaran. at the last minute plan changes. Lelaki bagi 7 dan saya 9 dulang. Barang hantaran saya dah siap beli masa bulan Ogos. sungguh sungguh ajak En. Tunang (sekarang suami ler) beli awal awal sebab tak suka beli barang last minute takut banyak nak guna duit.

Semua kami beli di Midvalley sebab barang yang dicari semua disana :D

Hantaran saya dihias sincerely by Kak Sabrina (Gf abang). Terima kasih kak :)





1. Kasut sukan Nike 

Suami jenis suka hiking dan riadah. moga kasut ni beri inspirasi kepada beliau sebab isteri pemalas bersenam. hehe. Dapat juga calit warna pink masa pilih kasut ni.












2. Hantaran tuala. Tuala ni beli siap. Berkenan sebab ada his and hers πŸ˜‚













3. Hantaran tshirt custom made daripada Pink Heart Craft by Yatie Musa.








4. Bunga rampai sincerely made by Kak Sabrina.










5. Kek choc moist sincerely by Nikihs Cuppies. Sadly they spell my name wrong. NAADHIRAH NOT NADHIRAH. haha. geram betul orang silap eja nama 😲











6. Hantaran rose Apam. Sincerely given by my neighbour. Alhamdulillah :D











7. Hantaran berbentuk belt, jam dan handkerchief. Sebab suami jenis suka simpan sapu tangan dalam kocek and suka kejar masa :'D













with belt. hehe.













8. Baju couple kami beli di butik di Bangi Getaway. untuk lelaki kurta. perempuan jubah :D





9. Sirih junjung. hantaran yang selalu ada masa tunang dan nikah :D
 tak ada gambar untuk yang ni sebab camerawoman tak sempat tangkap.





Okay done senaraikan 9 hantaran dari pihak perempuan. Daripada pihak lelaki ada 7 dulang. Part mas kahwin kelakar sikit sebab biasa orang letak dalam frame tapi suami letak dalam sampul surat yang dah dilipat lipat. kelakar masa nak bergambar baru perasan. terus keluarkan duit and pegang duit sahaja untuk bergambar :P







1. Sejadah beli di Madinah oleh kawan saya (thanks solehin!) dan telekung.










2. Jubah :D













3. Buah buahan.










4. Perfume dan makeup.








5. Duit hantaran dan gelang emas.









6. Handbag from Carlo Rino. Heels from Primavera :D




7. Sirih junjung













Jumaat, 9 December 2016 nikah selepas Asar. Selepas Zohor dah mula makeup. Masa ni lah tiba tiba muka breakout teruk sebab few days before nikah ada pergi spa :D

kulit masih kemerahan and berparut. nasib baik makeup dapat mengatasinya :)





:)












Masa pakai tudung and veil ni tricky juga sebab takut tercucuk dengan jarum peniti.











Henna saya daripada D'Aura Seri Inai by Kak Fatin :)

inspirasi dari henna Amyra Rosli baru baru ni.






Pilih color natural cuma lipstik je nak garang. hehe :)







part menahan jangan mata berair.



















With kak Aini dan my sister, Alak ;)






Selfie sebelum kak Aini balik.










Pengantin nak juga selfie pegang bunga :D










Macam princess tak? lol. impian nak wedding off white :'D











Ketibaan Pengantin lelaki selepas Asar. Masa ni dah cuak sebab imam sampai sebelum pengantin lelaki sampai :'D










Kami tak ada official dulang girls/boys. hehe. 











Permulaan majlis.




















Pakai baju hijau gelap tu ayah saya :)







nervous la tu :P













Masa ni saya baru turun. punya gemuruh sampai peluh lencun muka πŸ˜– Saya jenis berpeluh di muka 😝




With my sister.








Tak pandai duduk bersimpuh. 




masa ni relaks sungguh. ramai tanya ape perasaan nak jadi bini orang ni. saya hanya kata saya penat. pagi sebelum nikah tu saya dah telan 2 biji panadol dah sebab mula nak demamπŸ˜‹



with my bestfriend. thank you guys teman kita sampai dah sah jadi isteri orang πŸ’—πŸ˜‰















Masa ni diterangkan tanggungjawab seorang suami dan isteri. Sempat kena tegur dengan imam sebab tak fokus (salahkan orang lain ajak berborak.haha)






πŸ’–πŸ’—πŸ’•










Ayah dan Pak long suami :)










Okay sebelum diakad nikah, imam akan minta ayah perempuan untuk tanya pada perempuan sama ada setuju atau tidak berkahwin dengan lelaki tersebut.

baru ayah saya cakap "Naadhirah.."










Saya dah jawab setuju setuju! terus satu ruang tamu gelak sebab ayah tak habis tanya soalan lagi dah tak sabar jawab. haha😁😎












Okay rupanya encik suami pun gelakkan kita,. lol. pengantin perempuan gelojoh. haha😝








okay semua sila bawa bertenang :'D saya nervous.








2 KALI LAFAZ sebab saksi kata lafaz pertama tak jelas. haha. tahu tak punya nervous bila dengar "saya terima nikahnya..."











Kali kedua lafaz muka kena serious.











Sah? sah? Sahhhhh πŸ˜…πŸ˜Š












Bacaan doa πŸ’“












sign borang nikah 








πŸ’šπŸ’›πŸ’œπŸ’›πŸ’™ alhamdulillah syukur πŸ’šπŸ’›πŸ’œπŸ’›πŸ’™















Masa ni kena cium tangan lama sikit. hehe




















3 of my bestfriend yang sama sedu sedan menangis bila kita dah sah jadi isteri orang. yang tegar jaga kita malam lepas nikah sebab dah start demam teruk πŸ’–πŸ’—πŸ’•









Hugs from sister πŸ’˜






Pemberian wang hantaran.










Penerimaan mas kahwin πŸ’–πŸ’•πŸ’—













Masa pertunangan, saya dah beri sebentuk cincin kepada lelaki, untuk nikah suami request tak nak cincin. untuk saya seutas gelang memandangkan 3 jari dah ada cincin πŸ’–πŸ˜†












πŸ’—πŸ’–πŸ’•πŸ’™πŸ’šπŸ’›πŸ’œ








with the bridemaids. BTB FOR LIFE. SAYANG SEMUA!












Dengan anak buah yang dah nak masuk school next year. hehe







with sister, nephew, niece and cousin :)










Adik ipaaq ajak bergambar :)









With Kak Suci dan family :)








Maaf Firash tertutup muka dia dengan bunga. haha. with my eldest sister and family.









Freestyle ~








Alhamdulillah. Syukur.









Mertua :D










With si Yana cantik.









Thank you Yana, Tiqa dan Madi yang datang after work terus ke rumah kita. Dorang nilah kawan kita masa kita kerja di Mohd Noh & Co. teman gossip, makan dan kawan pergi kedai RM2 setiap minggu. 










bila pengantin selfie.

















Officially husband and wife. Alhamdulillah ;)












Favorite photo of the day.














ini kerja Alak suruh anak buah tarik kain net dress 😁😁😁😁







Freestyle sekali lagi.








Formal photo with my family. 








Candid with my family. hehe. Maaf tertutup muka suami.






Akhir kata, agar perkahwinan ini kekal hingga ke Jannah. Sekarang dah boleh hashtag #tilljannah . hehe. Semoga sabar melayan kerana isteri yang angin tak menentu dan suka shopping benda tak perlu. DAAAAN, kena selalu sabar dalam mendidik Puan Nad ni dan rajin rajin bawa Puan Nad ni jalan jalan sebab dia suka tengok dunia πŸ’‹ Jangan lupa bagi nafkah dan yang penting jaga hati awak untuk saya seorang. cewahhh. hehe






Kita jumpa next blog post untuk cerita 10 December 2016, Sabtu 
(majlis persandingan Naadhirah & Firdaus).




Credit all photos to Fatin Roslan Photography dan Kak Erna

0 comments :